Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Merész és inspiráló divatkalandok - Absolut Fashion történet

2020. május 17. - absolut_hu

absolut_mode_edition.jpg

Az Absolut a kezdeti művész kollabok után rátalált a divatra is, ahol a 80-as évektől egészen napjainkig izgalmas együttműködéseket és kampányokat hoz össze hol a divat nagyágyúival, hol pedig feltörekvő, friss tervezőkkel. Amíg egyes kollaborációk egy-egy hirdetésre korlátozódnak, addig mások partykkal, regionális kampányokkal, különleges divatbemutatókkal, kiállításokkal színesítetik az Absolut Fashion világot. Mi most ennek a közel 30 éves útnak a kiugró momentumait szeretnénk megmutatni nektek.

Divatikonok gyűrűjében

A márka 1988-ban tette meg az első lépést, hogy szorosra fűzze kapcsolatát a divatvilággal, méghozzá azzal az ikonikus hirdetéssel, ahol a modell Rachel Williams a David Cameron által tervezett ezüst miniruhában pózol. Ez volt az első darabja az ABSOLUT FASHION hirdetések sorozatának.

absolutcameron.jpg

A 90-es évek aztán elhozta a divatvilág aranykorát azokkal a szupermodellekkel és sztár divatfotósokkal, akik legalább akkora hatással voltak a pop kultúrára, mint saját területükre. Az Absolut esetében az 1997-es Versace hirdetés lett az igazán nagy dobás olyan nevekkel, mint Kate Moss és Naomi Campbell; na meg Herb Ritts, fotós, aki egyértleműen korának egyik zsenije volt. Hogy a márka exkluzivitását még inkább kidomborítsák, az Északi-sarkon a svéd Jukkasjarv-ban található Jéghotelt választották a fotózás helyszínéül. Naomi Campbell -25 fokban pózolt a bikiniben. A képek magukért beszélnek, a sorozat mindent megtestesít, ami a 90-es években a divatot jellemezte.

absolutversace.jpg

 

Az Absolut azonban nem érte be ennyivel; mintha mindenkit be akart volna gyűjteni, aki ekkoriban a divatszakmában diktált. Csak néhány név, akikkel akkoriban együtt dolgozott a brand: Tom Ford, a Gucci akkori kreatív igazgatója, Jean-Paul Gaultier, Marc Jacobs, Anthony Ferrara, a Joyce Michel és Donna Cullen.

fashion.jpg

A 90-es évek volt az igazi dicsőséges aranykor, a divat és egyéb kreatív szakmák is kezdtek felpörögni adaptálódva egy gyorsabb tempojú világhoz, ez pedig azt jelenette, hogy sok lett a tervező, a modell, a fotós, és így már nehéz volt úgy kitűnni, mint előtte. Azért a 2000-es évek is tartogatott igazán kiemelkedő pillanatokat. Péládul Jean-Paul Gaultier ABSOLUT LEGENDS fotósorozata, ami nyolc svéd mitológiai alakot ábrázol a legendás divattervező interpretálásában. A fotókat Jean-Baptiste Mondino készítette.

absolut_gaultier_01.png

absolut_gaultier_02.png

absolut_gaultier_03.png

Aztán 2002-ben Stella McCartney lett a márka arca, amit a Absolute Stella partyn ünnepeltek meg a hírességek által kedvelt nagy múltú Chateau Marmont hotelben. Az Absolut a divattervező rajzait felhasználva készített egy hirdetésorozatot, és természetesen az eseményhez született egy signature koktél is, a Stella, amit olyan sztárok szürcsölgettek a party-n, mint Steve Martin, Josh Hartnett, Matthew Perry, Geoffrey Rush vagy Val Kilmer.

Az Absolut másik nagy dobás a divat területén az Absolut Newton volt. Helmut Newton a 30-as években egy nagynevű berlini fényképésznél sajátította el az alapokat. Európát elhagyva először Singapurban élt, majd 1940-ben letelepedett Ausztráliában. 1945-ben nyitotta meg stúdióját Melbournben. A divat világa akkor szippantotta be, amikor az 50-es évek közepén a Vogue ausztrál kiadójánál dolgozott. Idővel egyre több megbízást kapott a lap francia, olasz, amerikai és német kiadóitól, de fotózott más divatmagaznoknak is. A 70-es évekre a világ egyik legismertebb és legjobban fizetett divat-, reklám-, portré- és aktfényképésze lett. Azóta pedig igazi kultikus alakként tartják számon nemcsak a fényképész szakmában, hanem művészkörökben is. Erotikus stílusával forradalmasította a divatfotózást. Bár volt, aki támadta, ő sosem alárendeltként tekintett modelljeire, inkább domináns szerepben ábrázolta őket. 1995-ben John Galliano, Martin Sitbon, Manolo Blahnik és Helmut Lang adta nevét a Kristen McMenamy szupermodelllel készített fotósorozathoz, amit a híres fotós készített. McMenamy volt az első furcsa kinézetű modell a 90-es években. A fotózás helyszíne a márka szülővárosa Åhus volt, Kristen pedig minden képen az egyik designer statement darabját viseli.

newtonabsolut.jpg

ABSOLUT MODE

2011-ben érkezett meg az ABSOLUT MODE, a márka limitált szériájának legújabb darabja, amit a brit designer Gareth Pugh tervezett. Az elegáns palack formájában és hangulatában a dicsőséges időket hozta vissza; üveg kristály hatású lapjai úgy készültek, hogy visszatükrözzék a fényt, a palackot körbefonó hímzett selyemszalag szintén a divat világára reflektál. A kampány, a fotósok, stylistok és modellek ragyogó világáról szól, a hozzá tartozó képeket az elismert divatfotós Sharif Hamza készítette, akinek Shannan Click állt modellt.

modeee.png

Az ABSOLUT MODE kapcsán a márka itthon több aktivitást is szervezett. Például a 2010-es évek hazai vezető designerei közül felkérte Mojzes Dórát, Vágó Rékát, Juhos Jankát, Anh Tuant és Tomcsányi Dórit, hogy tervezzenek egyedi, limitált kiegészítőket egy saját ABSOLUT MODE EDITION plakát kíséretében.

absolut_mode_designer_team.jpg

A lehetőség egy plakát megalkotására a nagyközönség számára is adott volt az ABSOLUT MODE - YOUR INSPIRATION pályázat által. A beérkezett munkákat többek között a kampányban részt vevő öt tervező bírálta el, a nyertest pedig felöltöztette az általa választott designer.

absolutmode_pa_lya_zatok.jpg

A kampány zárópartyját Magyarország egyik legszebb üzletházában az Váci1-ben tartották. Az ABSOLUT MODE bemutatón a őszi/téli kollekciójukkal debütáltak az ABSOLUT MODE EDITION kiegészítők, mellette pedig megnyílt az AbsolutEly fotókiállítás az elismert magyar divatfotós Tombor Zoltán munkáiból.

monta_zs.jpg

ABSOLUT WATKINS

Az Absolut következő kirándulása a divat világában egy limitált kiadású, ízesített verzió volt, aminek az üvegét a svéd divatillusztrátor Liselotte Watkins álmodta meg. A művész már olyan márkáknak dolgozott, mint a Miu Miu, az Anna Sui és a Barney, és olyan magazinoktól kapott megbízást, mint a Vogue és a New Yorker. A debütálásra Cannes-ban került sor a Villa L’Abriban. A palackon látható illusztráció azt az extravagáns kozmopolita, világutazó életstílust hivatott életre kelteni, ami a divatszakemberek mindennapjainak része. Az ABSOLUT WATKINS új színt hozott az ízesített vodkák repertoárjába; a lágy, érzékeket felébresztő íz hordozza magában a friss őrölt kávé aromáját, mellette pedig fellelhetőek mandula, karamell és meleg chili jegyek is. Watkins, aki jól ismerte a márka addigi kollaborációit, hatalmas megtiszteltetésként élte meg az együttműködést. Elmondása szerint a palackon saját vízióját szerette volna megeleveníteni a fényűző kozmopolita archetípusáról. Elárulta, hogy ő maga is szenvedélyesen szeret utazni, valójában minden amit csinál, az emberekről, az utazásról és az új tapasztalatokról szól. 

absolutwatkins.jpg

TRANSFORM TODAY

2013-ban az Absolut a Transform Today nemzetközi kampányában fő témájának az alkotókban végbemenő művészeti átalakulást választotta, célja pedig a bátor elmék közötti kapcsolat létrehozása volt világszerte. Ehhez négy saját területén kiemelkedő, progresszív kortársművészt emelt ki, akik megosztották a közönséggel kreatív víziójukat, ezzel is inspirálva a hozzájuk hasonló művészeket. A divat ismét szerepet kapott, más területek mellett. Aaron Koblin, amerikai digitális médiaművész, Rafael Grampa, brazil képregénytervező és rendező és Woodkid, a videoklip rendező, grafikus, énekesdalszerző mellett a kampányban látható volt a francia haute couture tervező Yiqing Yin is. Mind a négyen azt a feladatot kapták, hogy alkossanak valamit úgy, hogy közben megváltoztatnak dolgokat, megszegnek szabályokat, felülírják a konvenciókat, és valamilyen módon újrakreálják művészetüket. A fiatal tervezőnő a róla szóló videóban mesélt arról, hogy ő hogy látja saját munkáit, milyen természeti formák és mintázatok inspirálják művészetét, mellette pedig beleshetünk szoborszerű ruháinak születésének folyamatába is.

transformtoday.jpg

Absolut kapszula kollekció

Még ebben az évben volt a márkának egy együttműködése Kitty Joseph, designerrel, aki éppen akkor diplomázott textil tervezésből mesterszakon a Royal College of Art-on, és aki a tervezés mellett színtanácsadó és trend előrejelzőként számos nagy céggel dolgozott. Az Absolut kreatív vezetőit leginkább az fogta meg Kittyben, hogy határozottan jól bánik mind a színekkel, mind pedig a mintákkal. Az általa kreált Cobalt Collectiont az új limitált kiadású palack, az ABSOLUT ORIGINALITY ihlette, a három ruhából és kiegészítőkből álló kapszulakollekció hűen tükrözte az Absolut tiszta, mégis eredeti világát.

originality.png

Joseph az ABSOLUT kedvéért tovább finomította technikáját, a ruhákon látható mintát egy kézzel megfestett eláztatott papírlapról nyomta át digitálisan a textilre. A kampány videójában Njena Reddd Foxxx szerepel, a kisfilmben pedig hallhatjuk Water Colours számának egy részletét.

Megújulás - újrahasznosítás

A 2010-es évek végére a divatszakma és a közönség is egyre aktívabban kezdett foglalkozni a divat környezetszennyező hatásával, a klímakatasztrófa árnyékában rengeteg törekvés kapott szabad utat, és jelentősen nőtt azoknak a tervezőknek a száma, akik az újrahasznosítás égisze alatt kezdtek dolgozni. Az Absolut számára a kezdetektől fontos a környezettudatosság és átláthatóság – a gyártás során különös figyelmet fordít a cég erre –, ezért nem meglepő, hogy ezek mellé a kezdeményezések mellé állt. 2020 a fenntarthatóság jegyében és az új limitált kiadás, az Absolut Recycled megjelenésének aprópójából a London Fahsion Week ideje alatt egy különleges londoni divatbemutató házigazdájaként a márka azt üzente, hogy szemétből igenis lehet értéket teremteni, új terméket előállítani. Ez ugyanúgy vonatkozik a 41%-ban újrahasznosított üvegből készült palackra, ahogy a kifutón végigvonuló ruhákra.

s3-news-tmp-247257-absolut_trash-35--2x1--940.jpg

Forrás: thedrum.com

Az Absolut  bármilyen területen is jelent meg a kreatív iparban, üdvözölte az előremutató, bátor és izgalmas víziókat, felkarolta a tehetségeket, vagy éppen bizalmat nyert a művészvilág legnagyobb alakjaitól. Harminc éve van jelen a divatvilágban, és amellett, hogy képes az új trendekhez adaptálódni, hitelesen áll olyan ügyek mellett, amikben megtalálhatóak az általa képviselt értékek.