Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Határvonalak mentén - Hegedűs Dóra újrabootolta márkáját, DÜSK néven folytatja

Kis Színes Budapest

2019. december 12. - absolut_hu

hegedus_dora_du_sk_event_promo_11.jpg

Hegedűs Dóra azon kevés divattervezők közé tartozik, akik a férfiakat vették célba. Tavalyi diplomakollekciójában nagyon jó érzékkel ötvözte a street-weart olyan klasszikus, múltba tekintő elemekkel, mint a fodros ingek vagy a viktoriánus kor férfidivatjára jellemző fűző. A vele készített nagy interjúnkat itt olvashatjátok. A 2019-es év új fordulatot hozott a tervezőnek, meglépte azt, amit már jóideje tervezgetett; DÜSK néven folytatja.

„A névváltoztatást már évek óta szükségesnek éreztem, mert a márkám szellemiségéhez és a közvetített értékekhez úgy érzem, jobban passzol az egyedi márkanév. Az utóbbi időben egyre többen lépnek ki a hazai divat és design piacra saját nevükkel, viszont így sokkal nehezebb megjegyezni és megkülönböztetni a sok tervezőt és márkát. Ráadásul úgy alakult, hogy a szakmában jelenleg nagyon sokan viseljük a Dóra nevet, így számomra régóta evidens volt, hogy egyszer eljön az a pont, amikor szeretném magam jobban megkülönböztetni a többi márkától.” – ecsetelte a névváltoztatása miértjét.

670a4672_logo_zott.jpg

Még az egyetemen kezdett el dolgozni a design- és művészetmenedzser Költő Nórival, akivel együtt találták ki az arculatváltáshoz kapcsolódó stratégiát. Az új logó elkészítésében Erdei Andris, grafikus volt segítségére, idén pedig bekerült a HFDA (Hungarian Fashion & Design Agency) Magyar Mentoring programjába is.

„A DÜSK név eredete pont egy Antifactory-s boltbulihoz köthető, ahol a barátaimmal azon szórakoztunk, hogy vajon milyen márkanév is kellene nekem, mert már utolsó kétségbeesésemben különböző szótárakat lapozgattam fel, remélve hogy találok valami izgalmasat. Aztán ott a viccelődésből jött a DÜSCH, ami a vezetéknevem egy része, illetve utalás a valaha létezett német nyelvtudásomra, valamint a ma nagyon upcoming városnak számító Berlinre.” – mesélt az új név kiválasztásának első lépéseiről.

Ennek a hangzását azonban túl keménynek ítélte, ráadásul nem is adta vissza azt a kettősséget, amit közvetíteni szeretett volna márkájával. Aztán valahogy előbukkant a ‘dusk’ angol kifejezés, ami magyarul alkonyatot jelent. A szürkület határvonalat képez a nappal és az éjszaka között, ez pedig telitaláltnak bizonyult a márka esetében, hiszen az unisex kollekciók középpontjában is a változékonyság, az átmenet, a szubkultúrák és nemek közti határvonalak elmosása áll. Így született meg végül némi skandináv felhanggal a DÜSK, ami állítólag svédül szintén szürletet jelent. Ez pedig jó összhangban van Dóri skandináv filmek iránti rajongásával is.

„A DÜSK az intellektuális érzékenység, expresszív színek és minták találkozását jelenti jól szabott fazonokkal, magas minőségben készült darabok formájában. Ugyanazt a progresszív, de funkcionális vonalat szeretném tovább vinni, mint amit az elmúlt évek kollekcióiban, de most már sokkal tudatosabban.” – avatott be minket a koncepcióba.

hegedus_dora_du_sk_event_promo_09.jpg

December 13-án az Antifactory Vintage Shopban néhány darabot már láthatunk is a tavasszal debütáló kollekcióból a DÜSK release partyn, ami egyben a HFDA x Budapest Fashion & Design Nights eseménysorozatának egyik állomása lesz.

„Pár bevezető, basic darabbal készülök az eseményre. Az inspirációk hasonlóak, mint eddig: most is nagy hangsúlyt kapott a filmművészet, de ezúttal olyan roadmovie-k és a törvényen kívüli szerelmesek történetei, karakterei inspiráltak, mint a True Romance, a Wild at Heart, a Lost Highway vagy a Natural Born Killers. Iszonyú erős ezeknek a filmeknek az atmoszférája és képi világa, amit úgy éreztem, valamilyen módon fel szeretnék dolgozni. Domináns lesz a vörös, a fekete, a kék és a lila szín, formailag viszont viszem tovább a korábban általam definiált tailored unisex vonalat. Azaz alapvetően nemtől független, örökzöld darabok találhatóak majd a kollekcióban: ingek, vászon dzsekik, garbók, trench coat-ok.”- mesélt a hamarosan debütáló kollekcióról.

670a4607_logo_zott.jpg

És hogy kiknek szól a márka? Alapvetően a művészetekre nyitott embereknek, akik nem ijednek meg a kicsit extrémebb, feltűnőbb daraboktól sem, viszont az új kollekcióban több befogadható öltözék is helyet kap a kevésbé extrovertáltnak számára, akik vágynak tervezői darabokra, és tudnak azonosulni a DÜSK értékeivel.

„A genderless tematika is marad, hiszem hogy mindenki azt veszi fel, amiben jól érzi magát és amivel a legjobban ki tudja fejezni az identitását. Emellett az elengedhetetlen rebellis attitűd továbbra is a márka alapját képezi, így nem véletlenül választottuk szlogennek, a “FIRST CHOICE OF EVERYDAY ROCKSTARS” jelmondatot. Az utóbbi időben hasonlóan lázadó hangulatot képvisel az OST Konzept márka, viszont nálam kevésbé van jelen a kelet-európai posztszocialista esztétika, sokkal inkább jellemző a különböző korok, és az arra jellemző fazonok és minták szintetizálása.”- mesélt a márka szellemiségéről.

hegedus_dora_du_sk_event_promo_01.jpg

Nagy hatással van rá Wong Kar-Wai kínai rendező munkássága és a Coen testvérek fekete humora, jelenleg az Euphoria sorozat látványvilága vagy a Fleabag sztorija. Mostanra visszatalált az olvasáshoz is, legújabb kedvence Az Úr sötét anyagai. (Ennek adaptációja éppen most fut az HBO-n- a szerk.) Nincs konkrét múzsája, és ha mégis, az mindig változik:

„Mivel rengeteg filmből és zenéből inspirálódok, ezért mindig mások állnak az érdeklődésem középpontjában. Timothée Chalamet például az utóbbi idők nagy kedvence számomra, mert rendkívül erős szerepeket vállal, ami nagyon szimpatikussá teszi, mindemellett persze gyönyörű. Ugyanilyen gyorsan “beleszerettem” Hunter Shafer-be és az Euphoria-ban alakított karakterébe.”

Mellettük olyan ikonok jelentenek számára kifogyhatatlan inspirációt, mint Ian Curtis, Kurt Cobain, Patti Smith, David Bowie a The Rolling Stones, valamint a ‘80-’90-es évek ikonjait. Egyébként aki kicsit jobban elmerülne ebben a világban, a márka saját Spotify Playlistje segítségével ezt megteheti. A DÜSK 2020-as tervek között szerepel a nemzetközi piacra lépés a márka webshopja segítségével, a jövőben pedig szeretné elérhetővé tenni a márka darabjait Londonban, Berlinben, Barcelonaban és Prágában is.

A DÜSK release partyn az Absolut is ott lesz, 18 órától welcome drinkkel várjuk az érdeklőket.

DÜSK promo fotók: Albert Alianna, Modellek: Kis-Kéry Anna, Tóth Mátyás

Absolut fotók: Bodnár Dávid