Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Cities a világ körül - Az Absolut Cities kampány

Második rész

2019. szeptember 06. - absolut_hu

absolut_america_02.jpg

Az Absolut Cities kampány a 80-as években indult. Első hirdetése a jellegzetes palack alakú medencéjével az Absolut LA volt, ami egy az egyben hozta az Angyalok városára jellemző hangulatot. Teljesen más volt, mint amit addig láttak az emberek, és egyből hatalmas sikere lett, aminek csak egyik oka a figyelemfelkeltő vizuál. Leginkább annak tudható be népszerűsége, hogy a legtöbben érzelmileg kötődnek a helyhez, ahol élnek, a hirdetés pedig pont ezt az érzést indukálta. Az Absolut LA-t aztán további hirdetések követték, csupa jellegzetes, humoros, hazafias, de mindenképpen érzelmet kiváltó témaválasztással.

25 éven keresztül használta a márka ezt a vonalat, aztán 2007-ben megszületett egy új vonal, ahol az USA nagyvárosait állították főszerepbe, de tovább léptek az egyszerű hirdetéseken. Az új vonalú Absolut Cities kampányban maga a palack kapott minden alkalommal az adott városhoz illő grafikát, a benne lévő vodka pedig külön ízesítést. Erről részletesen itt olvashattok.

 banners-thumbnails-1.jpg

 

New Orleans, Los Angeles, Boston, Brooklyn, San Francisco, Miami, Chicago és Texas után, a nagy sikerre való tekintettel átlépve az Egyesült Államok határát, az Absolut további városokat, országokat vett célba, továbbra is helyi művészekkel együttműködve. A különbség egyedül az volt, hogy új íz már nem minden esetben társult a limitált kiadásokhoz.

Először azonban jöjjenek az ízesített verziók:

Absolut India – mangó és bors

India multikulti és gazdag világa elbűvölő és egzotikus, és ezt szerette volna az Absolut vizuálisan is megjeleníteni. Az Absolut még korábban nagyon rövid idő alatt alakított ki erős kapcsolatot és működött együtt olyan vezető indiai művészekkel mint Anish Kapoor, Subodh Gupta, Vikram Seth és Bharti Kher. Az Absolut India az ő művészetük előtti tisztelgés is egyben. A korábbi limitált kiadásokat neves művészek tervezték, ám az indiai kiadásnál az Absolut egy művészeti pályázat során összegyűjtötte India legizgalmasabb művészeit, akiknek munkáit különféle területen kiemelkedő kreatívokkal bíráltattak el. Az Absolut India nyertes dizájnja egy mumbai-i fiatal kreatív művésznő, Shaheen Baig alkotása, akire nagy hatással volt a 18. századi India gazdag kulturális hagyománya és művészete. Ahogy ő mondta: „India egy gyönyörű, színes koktél – érdekes összetevők keveréke.” Az Absolut India a mangó édes jellegével és a fűszerek mesterének tartott bors csípősségével, az ízletes és illatos indiai konyhát idézi.

absolut_india.png

Absolut Korea – kávé, mandula és chili

Az Absolut Koreaval a márka a koreai tradíciókat ötvözte némi modern csavarral. A palack dizájnját Heo Wookra, az ismert koreai művészre bízták, aki egy teljesen egyedi világot teremtett meg, Korea élénk és dinamikus kultúráját, a régi és új találkozását, a tradicionális építészet jellemzőit használva inspirációként. Az építészet mellett megjelent a Hangul ábécé is Korea hivatalos színeivel, a fehérrel, a feketével, a pirossal, a kékkel és a sárgával; utóbbi, ami egyben a remény jelképe, szimbolizálja Korea fényes jövőjét. A Hangul ábécé betűi Wook dizájnjában puzzle szerűen illeszkednek egymáshoz, és a mássalhangzók, magánhangzók bonyolult kombinációja az Absolut szót formálja meg. Az Absolut Korea ízét a koreai Kimchi ihlette. Ízvilága a keserédes és fűszeres jegyek tökéletesen eltalált egyensúlya. 

absolut_korea.jpg

Absolut Korea Limited Edition_Launching Film from RABBIT WALKS on Vimeo.

 

Absolut Svea – gyömbér és alma

Az Absolut Svea kiadásra a svéd grafikus Fredrik Söderberg különböző skandináv szimbólumokat tervezett, ezzel tisztelegve a svéd örökség előtt. A palack elején és hátulján látható a nyári és téli napéjforduló, miközben a régi szágákra emlékeztető történetek futnak végig tavasztól télig. Ezt zárja keretbe a híres mitológiai alak, a Midgard-kígyó. A név a Svéd Királyság régi nevére, a Svea Rike-re utal, amely ma Sverige. Az alma az egyik legsvédebb gyümölcs, a nyár jelképe, a gyömbér pedig a sütemények egyik fontos alapanyaga. Előbbi savassága jól kiegészül utóbbi fűszerességével.

absolut_svea.jpg

Most pedig következzenek a nem ízesített verziók:

Absolut London

London lenyűgöző minden tekintetben. Az angolszász zene bölcsője, ahonnan olyan irányzatok törtek utat maguknak, mint a beat, a punk vagy éppen a brit pop. A limitált palack tervezésére pedig nem is találhattak volna jobb embert, mint a Gorillaz arculatért felelős Jamie Hewlettet, aki egyúttal a híres képregény, a Tank Girl készítője is. A grafikus saját stílusában jelenített meg a kultúra és művészetek szempontjából hét fontos londoni kulcsfigurát; mint például a 19. századi dandy-t, a 70-es évek lázadó punkját, a laza SKA arcot, a 60-as évekbeli „IT girl”-t, azaz menő városi csajt, vagy keménykalapos gentlemant.

absolut_london.jpg

Absolut Buenos Aires

Régi és új, világos és sötét. Széles sugárutak és keskeny utcácskák. Népszerű és elitista. Ez mind egyaránt jelen van a városban, mely mindenkit átölel és a különbségek ellenére sajátként fogadja el őket. Az Absolut két meghatározó argentin művésszel fogott össze ennek a limitált kiadásnak az elkészítésére. Gaspar Libedinsky építész, vizuális művész és kurátor, több szakmai díjjal a háta mögött. Egyetemi oktatóként is dolgozik, sőt, még a Harvardon is tart workshopokat. Amíg Libedinsky művészetére leginkább a városi környezet van hatással, addig Costhanzora a zene, az irodalom és a film. Kettőjük kollaborációjának eredménye pedig egy ütős design, ami a lüktető argentin nagyváros jellegzetes pillanatait és figuráit vonultatja fel. Természetesen nem hiányozhat róla a kikacsintás a világhírű argentin focira sem.

absolut_buenosaires.jpg

Absolut Canada

Canada csodálatos természeti kincsei mellett, lüktető kulturális és művészeti életéről is híres. Elég csak a angol-francia kultúrát ötvöző Montrealra gondolni, ahonnan rengeteg híres művész és gondolkodó indult el a világhírnév útján. Erre a limitált kiadásra a márka olyan művésszel állt össze, akivel együtt az előremutató gondolkodás és találmányok 150 éves jubileumát ünnepelhette. Elizabeth (Libs) Elliott, textiltervező a dizájnban egyszerre vegyítette a tradíciót szimbolizáló juharfalevelet és a kanadai zászló piros színének különböző árnyalatait a sokszínűség jelképeként. Elliot tökéletes választás volt az üzenet közvetítésére, hiszen saját fejlesztésű technológiájának köszönhetően, ami magában foglal egy tervező programot és egy lézervágót, rendkívüli újításokat eszközölt a modern textilgyártásban.

absolut_canada.jpg

Absolut Mexico

Mexikó olyan színes, hogy az országot említve nem meglepő, ha mindenkinek más jut eszébe róla. A sombrero, a taco, Frida Kahlo, a virágokkal díszített koponyák mind Mexikó szimbólumai. Az Absolut Mexico dizájnját a híres mexikói művész Dr Lakra készítette, aki méltó módon tiszteleg országának gazdag történelme előtt. A palackon a Maya kultúra legjellegzetesebb elemei kaptak helyet: Balam, a jaguár isten, Kukulkan, a Tollaskígyó, Hurakan, a vihar, a szél és a tűz istene.

mexico.jpg

Absolut Berlin

Az egykor szétszakított város mára a szabadság jelképe lett. Művészetekben gazdag hely, nem csoda, hogy David Bowie is eltöltött itt pár évet. Ma leginkább sokrétű street art művészetéről és a virágzó elektronikus zenei színtérről híres. Talán mondhatni, hogy nincs még egy ilyen város, ami ekkora átalakuláson ment keresztül. Az Amerikában született, de Berlinben élő Zhivago Duncan közbenjárásával a palackra Berlin jelképe a TV torony kerül fel a következő német mondattal: “Nem mindig könnyű lázadónak lenni.” Berlinbe költözése idején a művész az első pillanatban szerelembe esett a várossal, annak kreatív energiáival. Tömören és velősen így jellemezte: „Ez az a város, ahol az emberek legalább annyira keményen buliznak, mint dolgoznak. A város, ahol bárhol is vagy éjjel 2-kor - akár egy klubban bulizol, akár dolgozol – a kreatív energia áttör az ablakon.”

absolut_berlin.jpg

Absolut Moscow

Az Absolut az elismert divattervezőt Alena Akhmadullina-t és a Cocoon Group-ot választotta ki a palack megtervezésére. A cél a következő volt; ötvözni a város tradicionális építészetét a csillogó felhőkarcolókkal és egyéb 21.századi modern stylusjegyekkel. Moszkva ellentmondásos város, ahol a régi találkozik az újjal, az előkelőség a szegénységgel, a templomok az éjszakai klubokkal. Talán sokak számára furcsa és megmagyarázhatatlan, de ez adja a város sava borsát. A palackon ugyanúgy összecsap a régi az újjal, mindez az Alenara jellemző színvilággal, így egy izgalmas képeslap szerű végeredményt adva. Az, hogy Akhmadullina a divatvilágból érkezett teljesen úgy aspektusba helyezte a tervezést.

absolut_moscow_1.jpg

Absolut America

Vörös, fehér és kék - Amerika színei tombolnak az Absolut America palackon. Az Absolut az éppen 65. évforduláját ünneplő Keep America Breautiful (KAB) non-profit szervezettel együttműködve tervezte meg ezt a limitált kiadást. A KAB-ot azért hozták létre, hogy inspirálják és edukálják az embereket, hogyan tudják a saját közösségüket fejleszteni és szépíteni, hogyan tudják megóvni és tisztának, zöldnek megtartani környezetüket.

absolut_america.png