Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

"Gondolkodj a helyiben, és cselekedj!" - Az Absolut Cities kampány

Első rész

2019. augusztus 07. - absolut_hu

 

absolutcities.png

 A 70-es évek közepére a vodka lett az egyik legnépszerűbb ital az USA-ban. Az Absolut 1979-es piacra lépése pedig pont jókor jött, mert az hiába volt pár dollárral drágább az addig népszerű Smirnoffnál, a hidegháború hatására a 80-as évekre az emberek nem szívesen ittak orosz vodkát; annyira, hogy liter számra öntötték ki a csatornába. Közben meg egyszerűen menő lett vodkát inni. Michel Roux-nak köszönhetően az Absolut azonban sokkal több lett, mint egy ital márka, a kollabok olyan művészekkel, mint Andy Warhol  vagy Keith Haring ikon státuszba emelték a márkát. A 80-as évekre a New York-i partik elképzelhetetlenek voltak Absolut nélkül, ráadásul az éppen virágzó New York-i melegközösség is hamar megkedvelte a márkát, és hű is maradt hozzá. Az Absolut kampányok pedig innentől kezdve megreformálták az egész italszakmát.

Az Absolut Perfection volt az a kampány, ami elindította a márkát az ikonná válás útján. Minden hirdetésen a palackot helyezték a fókuszba, és így született több, mint 2000 különböző variáció egy művészhez, művészeti ághoz, egy hangulathoz, érzéshez, vagy épp egy városhoz, helyhez kapcsolódva. Végül utóbbi ötlet, az Absolut Cities sorozat lett az igazi befutó, az Absolut legsikeresebb, legkedveltebb hirdetései között magasan vezettek azok, amik különböző városokkal foglalkoztak.

Az Absolut Cities első hirdetése már a 80-as években kijött; az Absolut LA az Absolut palack alakú medencéjével a tipikus kaliforniai pálmafákkal egyből felhívta magára a figyelmet. Egyébként ez indította el azt a gondolatmenetet, ami arra alapozott, hogy az emberek vonzódnak a helyi dolgokhoz; „Gondolkodj a helyiben, és cselekedj!” – szólt a szlogen. És bármennyire is furcsa lehet az Y generáció tagjainak, akkoriban még nem voltak annyira menők a helyi termelők, piacok, mint manapság. Az Absolut azonban meglátta a lehetőséget abban, hogy az emberek érzelmileg kötődnek a helyhez, ahol élnek, és az Absolut LA-t további városok követték. Jött az Absolut Boston, a kikötőben úszó teás ládákkal, amik szintén palack formát adtak ki, az Absolut Killington az összefirkált gipszkötéssel vagy éppen az Absolut Philadephia, Benjamin Franklin képével. Az emberek imádták ezeket a hirdetéseket, mert tudtak érzelmileg kapcsolódni hozzájuk, miközben azért egy kicsit furának is tartották azokat. 

 

absolut_cities_02.jpg

A kampány 25 éven keresztül futott, a hirdetéseket egyaránt használták globálisan és lokálisan, az emberek pedig egy idő után a szívükbe zárták a márkát, ami számokban is megmutatkozott. Amíg 1980-ban az Absolut vodka értékesítés az USA-ban 10.000 karton volt, 2000-re az eladási szám már 4,5 millióra rúgott. Ez több, mint a fele volt az USA-ba importált rövid italoknak. A márka mindeközben megtartotta a kezdeti törekvését; a palack maradt a hirdetés sztárja, de közben sikerült megtartani a kampány értékeit, így nem vált reklámszagúvá.

absolutcities.jpg

Itt még több Absolut Cities hirdetést találsz!

2007-ben újrabootolta a koncepciót a márka, és elindult az Absolut Cities limitált kiadások sorozata. Amíg a régi hirdetések inkább csak a városokra koncentráltak, addig az új kampány az amerikai fővárosokból inspirálódva a városokhoz teljesen új izgalmas ízeket is társított, valamint helyi művészeket vagy éppen civil szervezeteket is belevont a kampányba, a bevétel egy részét pedig jótékony célra fordította.

absolut_neworleans.jpg

Absolut New Orleans – mangó és eper

A sorozat első darabját 2007. augusztusában a neves nemzetközi koktél és bartender eseményen, New Orleans-ban a Tales of the Cocktail-on mutatták be és ráadásul összekötöttek némi jótékonykodással. A 2005-ben lesújtó, és az egész várost maga alá temető Katrina Hurrikán kétéves évfordulójának napján került forgalomba a limitált palack. A cég az Absolut New Orleans bevételének teljes összegét, ami körülbelül két millió dollár volt, felajánlotta öt, a természeti katasztrófa áldozatainak megsegítésén dolgozó olyan segélyszervezetnek, amik a térségben működnek. A bevezetést kísérő „In an Absolut world” hirdetésen teherautók végeláthatatlan sora viszi a segítséget az újjáépítéshez a New Orleans-ba visszatérő családoknak.

abs_nw_orleans_v2_602941.jpg

A mangó és bors ízesítés elég bátornak tűnhet elsőre, de ha New Orleans különösen színes gasztronómiájára gondolunk, mindjárt evidenssé válik. A hely híres az intenzív, érzékeket feltüzelő ízű is illatú soul foodról, az afrikai-amerikai rabszolgák leszármazottjainak konyhájáról, ami valójában a városban és környékén élő francia, spanyol, nyugat-afrikai és észak-amerikai népek ételeinek fúziója. A palackon látható piros-ezüst szájharmónikán az „L.O.Smith Trio” jelzés látható, mely az Absolut alapítójára Lars Olsson Smith-re utal, maga a szájharmónika pedig azelőtt a város előtt tiszteleg, aminek zenei kultúrája az egyik legfantasztikusabb a világon.

absolut_los_angeles.jpg

Absolut Los Angeles – acai bogyó, acerola cseresznye, gránátalma és kék áfonya

Kalifornia mindig is híres volt az egészéges ételekről; színpompázó gyümölcstáljaikról és zamatos salátáiról, bió piacairól valamint a keleti filozófiákhoz kapcsolódó tevékenyégekről, mint például a jóga vagy thai chi. A 2008-ban bemutatott Absolut Los Angeles pont ezt a hangulatot szerette volna átadni, így csupa olyan gyümölcsöt választottak a friss és gyümölcsös ízhatás eléréséhez, amiket a helyi emberek nap, mint nap használnak a konyhájukban. Ilyen a Amazonas mélyéről származó egzotikus acai bogyó, az antioxidánsokban gazdag gránátalma, a szintén szuperételként számontartott kék áfonya és a barbadoszi cseresznyének is hívott C-vitaminban gazdag acerola. A bevétel itt is jótékony célra ment; a levegőszennyezettség ellen küzdő helyi szervezetnek, a Green-Waynek.

absolut_boston.jpg

Absolut Boston – fekete tea és bodzavirág

A 2009-ben az Absolut Boston bevezetésekor az Absolut néhány híres bostonit – köztük volt Amy Poehler is - kért fel, hogy osszák meg kedvenc bostoni pillanataikat a Prudential Center-nél kialakított Büszkeség Falán. Az Absolut Boston eladásaiból 50.000 dollárt és a Büszkeség Fala plakettjeinek árveréséből származó bevételt a helyi Charles River Conservancy számára ajánlották fel. A Büszekség Fala és az Absolut Boston zöld háttere a hírhedt Green Monster előtt tiszteleg, ami a bostoni Red Sox baseball csapatnak otthont adó Fenway Park pályájának harminchét láb hosszú baloldali fala. Az íz pedig az Amerikai Egyesült államok egyik legfontosabb eseményére, a függtelnségi háborúhoz vezető 1773-as Bostoni Teadélutánra reflektál. A fekete tea karakterességét a bodzavirág édeskés íze teszi lágyabbá. Az édes ízvilágú vodkák amúgy is mindig népszerűek voltak, az Absolut Boston viszont cukor hozzáadása nélkül készült, aminek végül akkora sikere lett, hogy Absolut Wild Tea néven újra kereskedelmi forgalomba került később.

absolut_brooklyn.jpg

Absolut Brooklyn – alma és gyömbér

Brooklyn híres a házak előtti lépcsőkön való gangolásról, és arról, hogy itt hol nagyon, hol kevésbé békésen élnek egymás mellett a fekete, zsidó, spanyol, olasz és német közösségek. Ma egyébként ez az egyik legfelkapottabb kerülete New Yorknak, köszönhetően a pár évvel ezelőtti hipszter hullámnak. A palackon így a jellegzetes lépcsőt, a közösség, a kreativitás és a különböző kultúrák epicentrumát láthatjuk, ezzel is átadva a városrész vibrálását és sokszínűségét. Az Absolut Brooklyn az egyik legnagyobb rendező zseni, Spike Lee kollaborálásával jött létre, aki Brooklynban nőtt fel, és aki örömmel vállalta az együttműködést, hiszen a mai napig büszke gyökereire. Spike Lee a palack tervezésében is részt vett. A palackon a lépcsőkre írva olvashatjuk többek közt Brooklyn beceneveit és Lemon Andersen költő és színész Brooklyn-hoz írt szerelmeslevelének egy sorát. A szemfülesek felfedezhetik, ahogy a palack nyakán az állandó szereplő Lars Olsson Smith-t „spike-osították”.

absolut_brooklyn_1.jpg

Ízesítésnek pedig mi mást használhattak volna, mint az almát (New Yorkot A Nagy Almának is hívják- a szerk.), amit jól kiegészít a gyömbér csípőssége. A bevételből a cég 50.000 dollárt egy brooklyn-i humanitárius szervezettnek ajánlott fel, ezzel segítve munkájukat, hogy családokat juttassanak otthonhoz.

 absolut_sanfrancisco_1.jpg

Absolut San Francisco – papaja, sárkánygyümölcs és fehér szőlő

Ma a Szilicium-völgy és az ott virágzó start-up világ hatására kicsit átalakult a város, de még mindig az egyik legizgalmasabb hely az Államokban, amiről azt tartják, hogy jellegzetes tornyos Viktoriánus házaival a legeurópaibb nagyváros az USA-ban. San Francisco az egykori kulturális és művészeti város, aminek Castro negyedéből Harvey Milk elindította melegjogi mozgalmát a 70-es években. A palack az egykori komoly művészéletre reflektál, miközben a tradíciót és a város komoly oldalát erősítik a város szimbólumai. Amíg a palack elején a Golden Gate híd látható, addig a palack hátulja az önkifejezés, a véleménynyilvánítás szabadságának témájában készült, átnézve a városképen tüntetéseken megjelenő transzparenseket, és olyan szlogeneket láthatunk, mint péládul a „Légy büszke!”. A papaja és a sárkánygyümölcs egzotikussága jól megfér a szőlő roppanósságával, ami a környékbeli borvidékek hangulatát hozza vissza.

absolut_miami.jpg

Absolut Miami – passionfruit és narancsvirág

Ha Miami, akkor egyből megelevenednek előttünk a tengerparton tökéletes testüket barnító nők és férfiak. Ez az Egyesült Államok harmadik leggazdagabb városa, ahol mindig süt a nap, és a homokos tengerparton, a toronyházak alatt, a pálmafák tövében bármikor szívesen elszürcsölnénk egy koktélt. Miami állandóan nyüzsög, mindig buli van, rengeteg a szórakozóhely, és az itt játszódó sorozatoknak és filmeknek köszönhetően még az is ismeri a Miami-életérzést, aki még sosem járt itt. Az ízvilágot meghatározó passionfruit a városra jellemző életigenlést, a narancsvirág pedig a kék ék és a frissítő tenger hangulatát hozza vissza. A palackon pedig minden megtalálható, ami Floridára jellemző; a pálmafa, a flamingók, a hullámzó tenger és a napsütés.

absolut_chicago_limited_edition_01.png

Absolut Chicago – olíva bogyó, rozmaring

A szeles város, a jazz és a rhytm&blues központja, a Bauhaus otthona, az amerikai gengszter filmek helyszíne. Itt minden a tradícióról szól. A várost átható energia pedig szinte érezhető a levegőben. Az éjszakai élet messzeföldön híres, arról nem is beszélve, hogy a bár és koktél kultúra is magas színvonalú. Nagyszerű város, ami folyamatosan fejlődik, és képes mindig valami új élményt adni az odalátogatónak. Az Absolut Chicago egy kerek ízvilágú vodka, és extravagáns jellege ellenére jól harmonizáló ital, akárcsak egy Dirty Martini. A zöld olíva bogyó és a rozmaring tökéletesen eltalált egyensúlyából született. A palack hitelesen adja vissza a városképet, a világító bár- és lokáltáblák hozzák a rá jellemző merészséget, a jellegzetes épületek pedig az építészet dícséretét.

absolut_texas.jpg

Absolut Texas – uborka, serrano chili

Az Absolut Texas az első, nem város, hanem egy állam inspirált vodka. Texas állam nemhiába kapta a „Magányos csillag” elnevezést; majdnem egy évtizedig volt önálló, miután 1939-ben kivívta Mexikótól való függetlenségét. Hatalmas területén olajmezők és szarvasmarha csordák követik egymást. Cruz Ortis , nemzetközileg elismert San Antonio-i művész modern hangulatban varázsolta a palackra a klasszikus texas-i stílusú design ikonikus elemeit, mint a tipikus texasi föld, a western csizma, vagy éppen a csillag. Az Absolut alapító Lars Olsson Smith is klasszikus cowboy kalapot kapott. Az ízvilág, amit a dél-nyugati konyha inspirált, gazdag és selymes, amit az uborka frissessége és a chili erőssége alapoz meg.

Foltytajuk.