Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

KIEMELKEDŐ ABSOLUT (ZENEI) PILLANATOK

2019. május 10. - absolut_hu

4905410800_212dc73a87_b.jpg

Az Absolut a képzőművészet és a divat után 2003-ban elkezdett nyitni a zene felé is, aminek az eredménye számos kollaboráció és úttörő kampány lett. Az együttműködő zenészek minden esetben olyan karakterek, akik amellett, hogy tehetségesek, valamilyen módon előremutatóak vagy egyedi látásmóddal renelkeznek. Mi hat olyan pillanatot ragadtunk ki, amik évek múltán sem veszíttek jelentőségükből, egyrészt a résztvevők időtállósága, másrészt a kampány üzenetének fontossága miatt.

_53458_5_3e6de3cda9563e12e59530a55fe7b09c.jpg

2009 ROCK EDITION Wolfmother

A rocknroll nagysága előtt tisztelegve, az Absolut különleges limitált palackkal készült 2009 őszére. A palack saját szegecses “bőrruhát” kapott, a kampányt pedig tovább erősítette a Wolfmother és Danny Clinch, fotós, videós jelenléte. Utóbbi még Annie Leibovits gyakornokaként kezdte, aztán karrierje során olyan zenekarokkal és zenészekkel dolgozott együtt, mint a Smashing Pumpkins, a Dave Matthews Band, Björk, Bob Dylan vagy éppen Johnny Cash. De ő rendezte John Mayer Where The Light Is és a Foo Fighters Skin and Bones koncertfilmjét is. A Wolfmothert ismerve, náluk hitelesebb rock bandát nehéz lett volna találni. Clinch egy fotósorozat keretén belül fogalmazta meg a rocknroll esszenciáját a limitált palack és a zenekar jelenlétével; több, mint 4000 képet lőtt, azalatt az pár nap alatt, amíg együtt lógott LA-ban a bandával. Ez pedig nem minden, hiszen egy rövidfilmben is megmutatta saját rocknroll vízióját.

Andrew Stockdale, a Wolfmother énekese számára a legnagyobb élményt az adta a közös munka során, hogy mindkét oldalról megvolt a komoly bizalom, ami egyrészt elősegítette az intuitív alkotást Clinch számára, másrészt lehetőséget adott a zenekar számára, hogy teljesen önmagukat adhassák. Ennek eredményeképpen a rajongók egy autentikus és hiteles anyagot láthattak viszont.

jay-z-celebrities.jpg

2009 Jay-Z

2009 márciusában Jay-Z és a Madison Square együttműködésében az Absolut bemutatta a rapper 14 perces kisfilmjét, amit szintén Danny Clinch rendezett. Ebben az exkluzív videóban Jay-Z mellett feltűnik John Mayer, és a kulisszák mögött láthatjuk, hogy készül a két zenész a September 11 jótékonysági koncertre. A NY-Z-n keresztül kicsit beleláthatunk a New York-i születésű Shawn “Jay-Z” Carter életébe, többek között mesél szülővárosáról, és megtudhatjuk, milyen érzés számára a világ leghíresebb arénájában fellépni.

Az együttműködés folytatásaként szeptemberben az Absolut és a Madison Square Garden bejelentette egy különleges zenei sorozat, az ABSOLUT CONCERT SERIES elindítását. Ennek az első része Jay-Z exkluzív September 11 koncertje olyan sztárok vendégszereplésével, mint a már említett John Mayer, Mary J. Blige, Kanye West, Beyonce és Rihanna. A koncert bevételének egy részét a rapper a New York-i mentősök és rendőrök özvegyei és gyermekei számára ajánlotta fel.

64cc0b0f718acc2d0a7946350c1e98cd.jpg

2012 Swedish House Mafia

Ezzel az együttműködéssel két svéd ikon talált egymásra; a három DJ-ből álló formáció 2008-ban alakult Stockholmban, és igazi szupergrouppá nőtte ki magát az évek alatt. A kollaborációt az Absolut Greyhound koktélja ihlette, miközben ez volt a csapat új számának címe is. A március közepén induló kampány egyik izgalmas eleme egy aloldal volt a márka hivatalos oldalán, ahol a dal reximét és más tartalmakat tölthettek le a rajongók. Az egészre a koronát a futurisztikus hangulatú videó adta.

Az egymással versenyző robot agarakat a tagok irányítják egy bunkerből; ezzel sugallva, hogy az ő kezükben van az irányítás, akárcsak a Swedish House Mafia bulijain, ahol akár ezreket képesek a tánctéren hangulatba hozni. A Greyhounddal az Absolut kicsit ki szeretett volna kilépni a megszokott keretek közül, és a cél egy multidimenziós zenei és ital élmény elérése volt.

ladygagaabsolutfeatimg.jpg

2014 Lady Gaga

Az ABSOLUT és Lady Gaga összefogása során Gaga 2014-es artRAVE: the ARTPOP Ball turnéján az énekesnő rajongói közül párnak nem mindennapi élményben volt része; a szerencsések az Absolut ARTPOP LOUNGE-ból nézhették végig a koncertet Absolut Gaga koktélt szürcsölgetve. A helyszín egyáltalán nem volt szokványos, hiszen a bár a színpadon kapott helyet, így a kiválasztottak szinte karnyújtásnyira voltak kedvencüktől.

gaga.jpg

Eddig ilyet senki nem csinált azelőtt, így nem csoda, hogy az énekesnő is izgatottan várta ezeket a bulikat: „Az Absolutnak köszönhetően egy igazán különleges élménnyel lesznek gazdagabbak a rajongóim, akik a színpadon felállított bárban nézhetik végig a műsort. Mi ez, ha nem a kreativitás és a művészet dícsérete?!”– mesélt lelkesen a sajtónak a kollaborációról. Az együttműködés a Transform Today kampány keretén belül jött létre; a márka 550 művésszel kollaborált, több, mint 850 különleges és megismételhetetlen zenei, művészeti és divat élményt nyújtva.

deadmau5-virtual-reality-game-1.jpg

2016 deadmau5

2016 júliusában jött ki a virtuális valóság játék app, amit az Absolut a különc elektro zenésszel, deadmau5-zal fejlesztett ki. A játék a DJ „Saved” számának útját követi nyomon a stúdiótól egészen egy klubbuliig. Ezzel az együttműködéssel az Absolut egy újabb úttörő márka megjelenési móddal állt elő, egybeolvasztva a technológiát, a számítógépes játékok világát és a zenei klubéletet.

screen-shot-2016-07-01-at-91010-ampng.png

A játék során a játokosok egy garázsból végigszáguldhatnak Toronto utcáin, majd a biztonságiakon és az őrjöngő rajongókon keresztül verekedve magukat, bejuthatnak az első sorba, ahol meghallgathatják a számot, amit a zeneszerző-DJ kimondottan ebből az apropóból írt. És hogy miért pont őt választotta az Absolut? deadmau5 jelenség, aki nemcsak megújította az elektronikus tánczenét, de többmilliós Insta követőbázisa is azt mutatja, hogy milyen népszerű az egész világon.

rita-ora-absolut-2018-billboard-1548.jpg

2017 Rita Ora

Rita Ora nem akármit vállalt be a The Open Mic Project számára, minthogy rajongói történeteiből ír egy dalt. Az Absolut arra kérte a nevezőket, hogy az erre készített aloldalon osszanak meg egy olyan sztorit, amikor szeretve és elfogadva érezték magukat, Rita Ora pedig ezek alapján készít el egy számot, amit a 60. Grammy díjátadó napján tesz elérhetővé. Ez egyébként a Create A Better Tomorrow, Tonight kampány egyik része volt, amit ugyancsak ebben az évben indított a márka.

Ezzel a kezdeményezéssel és a zene segítségével szerették volna eljutattni a pozitív üzenetet az embereknek, a változás reményében. Ora, mint zenei és divatikon, tökéletes választás volt erre a feladatra, ráadásul saját életútja is kapcsolódik az elfogadásért való küzdelemhez, hiszen egy olyan dalszerződől és előadóról beszélünk, aki saját bőrén tapasztalta a menekültek viszontagságait és az őket ért diszkriminációt.

Természetesen ezzel nem merül ki az Absolut és a zenevilág kapcsolata. Idén februában például Katy Perry és Zedd futurisztikus klipjében, a „365”-ben tűnt fel az ikonikus palack több alkalommal is, és a videóban a férfi szereplő is martini koktélt kortyolgat. Aztán 2013-ban a francia képzőművész és zenész Woodkid kollaborált több másik művészzel, aminek az eredménye négy csodálatos átalakulási történet lett a Transform Today kampány apropójából. Hogy kiket kér fel a jövőben a márka további kollaborációkra, az még a jövő titka, de abban biztosak lehetünk, hogy minden együttműködésben lesz valami csavar.