Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

Kedves lány, igéző barna szemekkel - La Fleur interjú

2019. április 11. - absolut_hu

patricebrylla_lafleur_2978_lowres_logo_zott.jpg

Fotó: Patrice Brylla

Április 12-én az Absolut Arrivals 2019 bulisorozat keretén belül a VOLT Lokálban játszik La Fleur. A svéd származású DJ és producer jelenleg Berlinben él, ahol rezidens a Watergate klubban, saját kiadója van, és több neves DJ-vel dolgozott már együtt. Pénteken most legújabb EP-jéről is játszik majd. A lenti interjúban nemcsak az derül ki, hogy egykor The Cure és The Smith rajongó volt, hanem az is, hogy gyógyszerész hallgatóként hogy kötött ki a zenélésnél.

Milyen zenéken nőttél fel, mik a korai zenei élményeid?

A legkorábbi élményem, hogy klasszikus zenére táncolok egy balett órán, de az is nagyon megmaradt, amikor az anyukám a Suzanne Vega és The Pet Shop Boys kazettáit hallgatta a kocsiban. Később én is kiválaszthattam egy kazettát a lemezboltban: Michael Jackson B.A.D. albuma lett az. A legjobb barátnőmmel nagy hatással volt ránk a nővére zenei ízlése, ami inkább volt alternatívnak mondható; például nagyon szerettett egy svéd punk bandát, az Ebba Grön och Joakim Thåström-öt, de mi mellette nyugodt szívvel hallgattuk a Backstreet Boyst is. Közben pedig olyan nevek pörögtek nálam, mint a The Cure, a Sonic Youth, a The Smith és egy svéd banda, a Kent.

Jelenleg Berlinben élsz. Nehéz volt otthagyni Svédországot, vagy pont ellenkezőleg; olyan típus vagy, aki bárhol jól érzi magát a világban?

Soha nem volt probléma számomra felfedezni új helyeket, különösen fiatal éveimben. Egy svéd kisvárosban nőttem fel, és már nagyon korán elkezdtem azt érezni, hogy túl kicsi számomra az a hely. Persze ez nem jelenti azt, hogy rosszul éreztem magam ott, mert nagyon is élveztem ott élni gyerekként, és bármennyire is szeretem a mai napig, már egészen korán éreztem, hogy kicsit tágítanom kell a világomat. Először Uppsalaba költöztem, oda jártam egyetemre, ahol gyógyszerésznek tanultam. Amikor pedig befejeztem, Stockholmban éltem és dolgoztam gyógyszerészként. Itt már a DJ-zésre is sokkal több lehetőségem volt, és eljött az a pont is, amikor ott hagytam a gyógyszerész szakmát. A DJ-zés pedig végül Berlinbe vezetett, és bevallom, utána Párizsnak akartam venni az irányt, de valahogy itt ragadtam. (nevet) Végül is az utazási igényemet bőven kielégíti, hogy sokat vagyok úton, hiszen rengeteg országban játszom.

Egyszer azt mesélted, hogy még gyógyszerészként dolgoztál, amikor elmentél egy DJ workshopra, ami nagy hatással volt rád. Ekkor került be a DJ-zés az életedbe vagy már korábban?

Gyógyszerész hallgatóként a szülővárosomban készültem a masterre, akkor éreztem, hogy a hosszú órák mellett, amiket a tanulással töltök, szükségem van valami kreatív elfoglaltságra. Már előtte megvolt bennem az igény, hogy kipróbáljam a DJ-zést; valójában meg szerettem volna tanulni az alapokat. Régóta lenyűgözött a hozzá tartozó körítés is, így nagyon örültem, amikor megismertem valakit, aki tudott mutatni nekem pár alapfogást.

Közel tizenöt éve DJ-zel; mik a legfontosabb változások a szakmában, és te milyen változásokon mentél keresztül DJ-ként? Például fontos számodra, hogy kövesd a trendeket?

Nem figyelek tudatosan arra, hogy kövessem a trendeket, egyszerűen azt csinálom, amit már az elején is; olyan zenéket osztok meg másokkal, amiket szeretek. De a zeneipar rengeteget változott azóta; a megjelenés, az, hogy milyen az imdzsed, rengeteget számít manapság, ez pedig néha nagyon fárasztó, ahogy az is, hogy a munkánk része lett, hogy folyamatosan jelen legyünk a közösségi média csatornákon. Amikor kezdtem, még MySpace volt, ahol csak annyit csináltál, hogy megosztottad a zenédet, felpimpelted a profilodat egy jó kis színnel, és ennyi.

Mit jelent számodra az új EP-d, az Aphelion?

Az Aphelion egy újabb szám, amit múlt év végén írtam, amíg a Huntong Grounds már 2017-ben megíródott, és így már jó ideje játszom is. Nagyon jó érzéseim vannak az Aphelion EP-vel kapcsolatban, úgy érzem, hogy ez egy új fejezet a kiadóm a Power Plant részére. Már nagyon várom, hogy idén megjelenjen a tizedik kiadványom.

Mennyire vagy kísérletező típus, ha a technikáról van szó?

Egyáltalán nem, számomra nem ott történik a varázslat.

Hogy választod ki azokat, akikkel együtt doglozol?

Csak az számít, hogy tudunk kapcsolódni egymáshoz, és persze kell hozzá, hogy lenyűgözzön mindekttőnket, amit a másik csinál.

junction2-16_logo_zott.jpg

Mekkora a vinyl lemez gyűjteményed? Mik a legértékesebb darabjai?

Megmondom őszintén, fogalmam sincs, mekkora a lemezgyűjteményem, sosem számoltam, és meg is oszlik; a szüleim házában van az egyik adag, amíg a másik otthon, nálam Berlinben. Ráadásul pár évvel ezelőtt jó pár lemezt elajándékoztam, amikor átköltöztettem a stúdiómat. Most már egy kicsit bánom, de közben nem is nagyon lenne helyük az új helyen. Talán a legfontosabb darabok azok, amik meghatározóak voltak a karrierem különböző állomásaim során, amiket akkor játszottam a bulikon. Sokhoz személyes emlék is kötődik, és persze néhányon igazi bomba számok vannak!

Van kedvenc helyed, ahol különösen szeretsz játszani?

Nincs kedvenc, mindig az a kedves, ahol utoljára fantasztikus közönség fogadott, ahol igazi kapcsolat alakult ki közöttünk. Szerencsére ez elég gyakran megtörténik, így mondhatni rengeteg kedvenc helyem van. (nevet)

Mi a legjobb dolog Budapestben?

Az emberek, és az érzés, hogy mindig valami új élményben van részem nálatok. Már nagyon varoom a mostani built is!

süti beállítások módosítása