Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

IN AN ABSOLUT WORLD

Lépj be az Absolut világába!

2018. augusztus 08. - absolut_hu

times-square-absolut-art.jpg

Valószínűleg nincs olyan ember a Földön, aki ne merengett volna el azon, hogy mennyire jó lenne olyan világban élni, ahol a politikusok nem hazudnak, ahol nem bélyegzik meg az embert, ahol nem szennyezzük a környezetünket, és ahol a félelemkeltés helyett a híradások csupa szépről és jóról szólnak. Ha reálisan nézzük a dolgokat, ez lehetetlen, de miért ne játszhatnánk el a gondolattal egy pillanatra. Az Absolut pont ezt tette 2007-es provokatív kampányában az In An Absolut Worldben.

A svéd márka már többször bizonyította, hogy képes átlépni saját határait, ezzel a kampánnyal mégis egy újabb mérföldkőhöz érkezett. Ahogy már többször is tette, túllépett a megszokott ital reklámokon, amikben vonzó emberek – legyen az egy szexi nő, egy elegáns, sikeres férfi egy drága étteremben – éppen az adott terméket fogasztják élvezettel. Az Absolut bevállalta, és merészen nyúlt olyan komoly témákhoz, mint a politika, a gazdaság vagy a gender kérdés. Tette mindezt játékosan, humorral fűszerezve, néhol egy kis iróniát belecsempészve.

absolut-factory-bubbles.jpg

Vajon hogy hatna az emberek közérzetére, ha New Yorkban a Times Square-en nem nyomasztó és tolakodó hirdetések fogadnák őket, hanem Mona Lisa vagy Jan Vermeer van Delft híres festménye, a Leány gyöngy fülbevalóval? Mennyivel könnyebb lenne megválasztani, hogy kik vezessék országainkat, ha a hamis politikusnak Pinoccio orra nőne beszéde közben? Mi történne, ha mindenki ugyanolyan gazdag lenne, hatalmas házzal, medencével, az utcán parkoló limuzinnal? Milyen tiszta lenne a levegőnk, ha a gyárak kéményeiből szappanbuborékok törnének elő a nehéz, szürke és káros füst helyett? Vagy mennyivel könnyebb lenne a párválasztás, ha a megismerkedés pillanatában már tudnánk a másik rejtett tulajdonságait? Ez csak pár példa a kampány meghökkentően izgalmas print megjelenései közül. A legnagyobb figyelmet mégis az a videó kapta, amin egy tüntetést láthatunk, ahol a résztvevők kispárnával esnek neki a rohamrendőröknek. Az Absolut világában egy komoly konfliktust is békésen és játékosan lehetne megoldani – ezt a víziót nemcsak a képi megvalósítás, de a kisfilm alatt hallható kedves zene is erősíti. A kampánynak természetesen van egy másik üzenete is; méghozzá, hogy az Absolut az egyik legtökéletesebb dolgok egyike, amit csak találhatunk a világon.

Bár elsőre úgy tűnhet, hogy az Absolut tökéletes világot szeretett volna létrehozni, a cél inkább az volt, hogy segítsen az embereknek egy jóval frissebb aspektusból szemlélni a dolgokat azáltal, hogy görbetükröt tart eléjük. Hogy inspirálja őket arra, hogy igenis jobbá lehet tenni a Földet azzal, ha máshogy nézünk a dolgokra. Hogy bátorságot adjon, hogy merjünk komoly témákról beszélgetni, vitatkozni. Csak így tud elindulni a változás, amire vágyunk. A XXI. század egyik fő mottója, hogy "Nincsenek határok!". És mennyire igaz; bármit elérhetünk, amit szeretnénk. Akkor nem lenne érdemes megkérdőjelezni mindazt, ami körülvesz minket, és javítani rajta? Az Absolut hisz abban, hogy azok, akik a márkát választják, gondolkodnak, elmélkednek és ha kell tesznek is azokért a dolgokért, amikben hisznek.

absolut-pregnant-man.jpg

Az emberekre mindig is jellemző volt, hogy könnyen bírálnak, kritizálnak; mindegy, hogy az egy körülmény, egy döntés, vagy éppen egy embertársuk. Hányan nőnek fel úgy, hogy otthon megmondják nekik, hogy mit szerethetnek, milyen munkát válasszanak, mi szerint éljenek. Hány álom foszlik szét amiatt, mert egy próbálkozást földig érő alázás követ? Ráadásul az internet korában ez hatványozottan jelenik meg, mert amíg szemtől szembe bántani sokaknak kényelmetlen, addig a világhálón ezt arctalanul és név nélkül is megtehetik. Valójában itt nem is a kritikával van a probléma, hanem a rosszindulatú, bántó és másokon átgázoló véleménynyilvánítással. Vajon miért nem figyelünk egymásra, miért nem tudjuk beleképzelni magunkat a másik helyébe? Miért nem érezzük, hogy súlya van a cyber bullyingnak, azaz az online bántalmazásnak? Miért nem látjuk, hogy ez egyenlő a zaklatással? Sokan valószínűleg azért nem mérik fel ennek súlyosságát, mert amíg a hagyományos bántalmazási módok szemtől szemben történnek, addig az online bántalmazás során nincs fizikai kontaktus.

Az Absolut mindig is fontosnak tartotta, hogy támogassa a tehetségeket, értékelje az egyéniséget. Sohasem volt kérdés, hogy ha kell, szembe megy a legnagyobb ellenállással is, és kiáll azok mellett az elvek mellett, amik a kezdetek óta mozgatják. Számára a világ annál érdekesebb, minél színesebb. Az Absolut világában nincs ok a rejtőzködésre, a bátorság, a kreativitás és az elfogadás mindenek fölé helyeződik. A legbátrabbak pedig tudnak még valami nagyon fontosat; átforgatni a negatív kritikát saját kreativitásukba, hogy aztán valami igazán jó születhessen. Mert mi lehet a legnagyobb fegyver ilyen esetben; csinálni a dolgunkat, és hátradőlve csak annyit mondani: „Azt hiszed jobb vagy nálam? Akkor mutasd meg!”