Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

A szivárványon túl

2018. július 12. - absolut_hu

absolut_pride_rainbow_cooler_by_krystal_ramirez_1_web-630x417.jpg

Az Absolutnak a 80-as évek eleje óta fontos kapcsolódása van a LMBTQ közösséghez. Kezdetek óta kiáll amellett, hogy mindenkit pontosan olyannak kell elfogadni, amilyen, és hisz abban, hogy a sokszínűség és a tisztelet az, ami a világot a jó irányba vezeti.

Büszkének lenni, arra, akik vagyunk

Az évek alatt az Absolut több esetben is aktívan kivette a részét azokban a megmozdulásokban, amik hitvallásával megegyezően az emberek sokrétűségét és nyitottságát ünnepelte. Az első alkoholos márka volt, ami a szivárvány zászló színeibe öltözött, amit nem mellesleg Gilbert Bakerrel, az eredeti zászló megálmodójával hozott létre. Az Absolut számára ez a zászló szimbolizálja az LMBTQ közösség összefogását és a sokszínűség elfogadásának ünneplését. Már a 80-as évek elején büszkén karolt fel olyan művészeket, akik nyíltan vállalták másságukat; ilyen volt Keith Haring is, aki az egyik leghíresebb Absolut plakátot tervezte.

Az Absolut és az LMBTQ közösség

Az Absolut és az LMBTQ közösség közötti szimpatizálás már a 80-as évek elején elkezdődött. Az Absolut felismerte, hogy a közösség tagjai közül sokan igazi trendszetterek voltak, ez pedig pont passzolt egy olyan márkához, ami nem állt be a sorba, hanem inkább a saját útját szerette volna járni. Első lépésként a legnépszerűbb meleg közösséghez szóló fórumokon kezdett hirdetni. Mind a The Advocate, mind pedig az After Dark patinás magazinnak számított akkoriban, amikhez heteroszexuális hírességek is az arcukat adták. Arnold Swarzenegger az After Darkban még egy erotikus fotósorozatot is bevállalt, vagy ott van, Barbra Streisand, aki a 75-ös áprilisi lapszám címlapján szerepelt. Az After Dark végül megszűnt, de a Advocate a mai napig működik, a közösség egyik legfontosabb közéleti magazinjaként. Az első megjelenések után nem sokkal végül a márka kiterjesztette jelenlétét különböző eseményekre, jótékonysági estekre, és TV műsorokat is szponzorált. Az egyik leghíresebb együttműködés RuPaul’s Drag Race, a híres drag queen, modell, író és énekes valóságshowja, ami a mai napig fut, és ahol az Egyesül Államok legtehetségesebb drag queenjét keresik.  

rupaul-drag-race-season-two-1.jpg

Az Absolut 1981 óta több, mint 31 millió dollárt költött a meleg közösséget megcélzó hirdetésekre, szponzorációkra, és évről évre büszkén van jelen a Pride felvonulásokon a világ különböző pontjain. Fontos azonban leszögezni, hogy a cég számára ez sosem politikai kérdés volt, inkább annak a kinyilatkoztatása, hogy kiáll az emberi jogokért, fontosnak tartja a szabad önkifejezést, és hisz abban, hogy a világ attól lesz igazán izgalmas, ha minél sokszínűbb.

Meztelenre vetkőztetve

Az Absolut már egészen korán elhatárolódott a címkézéstől, ez pedig 2009-ben egy limitált kiadású palack kapcsán manifesztálódott. A NO LABEL kampány főszereplője, a teljesen meztelenre vetkőztetett palack volt, aminek megjelenése már csak azért is bátor cselekedet volt a márka részéről, mert mindenféle logó, és az arculati elem nélkül piacra dobni egy terméket, eleve merészségre vall. Az Absolut viszont lépett, és győzött. A kampány kiegészítéseként megjelent egy 24 oldalas magazin, egy kollaboráció a Fantastic Mannel, amiben csupa olyan cikk és interjú jött le, ami az előítéletekkel, a címkékkel foglalkozott híres londoni művészek és kreatív véleményvezérek szemszögéből. Magára a palackra pedig felkerült egy lehúzható címke, aminek eltávolításával a vásárlók szolidaritásukat fejezhették ki afelé a kisebbség felé, akiket nap, mint nap megkülönböztetés ér szexuális hovatartozásuk miatt.

f6f85ebcf38c24893e98215caecec09b.jpg

A NO LABEL palack teljes puritánságában

Homoszexulitás a középpontban

Bár az Absolutnak a 80-as és 90-es években is voltak olyan merész együttműködései, amik a meleg közösségre koncentráltak, 2000-ben az addiginál is bevállalósabb lett. A Tom Ford divattervezővel való együttműködés mellett egy másik Tommal is kollaborált, méghozzá az 1995 és 2002 között működő Tom Of Finlanddel, egy azonos név alatt futó finn művész márkájával, ami leginkább a homoerotikus fétis szubkultúrára épült, ahol izmos férfiak mindenféle gátlás nélkül élvezték egymás társaságát. Az Absolut Tom-nak elnevezett kollekciót több amerikai városban is bemutatták egy divatshow keretén belül, ahol bőrmellényeken, dzsekiken, farmernadrágokon látható volt az Absolut palack vagy éppen a sziluettje.

2003-ban jelent meg az ABSOLUT OUT; ahol kilenc „meleg” szekrénybe nézhettek bele a járókelők egy háromdimenziós óriásplakáton. Ezt először San Francisco híres meleg negyedében, a Castroban helyeztek ki júniusban, amit egy másik követett novemberben New Yorkban. A hirdetésért a márkát 2008-ban szakmai díjban részesítették a melegek izgalmas ábrázolásáért.

2009-ben a Gilbert Baker által megtervezett ikonikus szivárvány zászló 30-dik évfordulójára igazi különlegességgel készült a márka. A palackot az eredeti 6 és nem 7 színből álló szivárvány színeibe öltöztette, az Absolut Colors oldalra pedig meginvitálta azokat, akik szívesen elmesélnék saját történetüket arról, hogy léptek elő, és vállalták fel „másságukat”.

Az Absolut több, mint 35 éve hisz abban, hogy ha teszünk érte, létrehozhatunk egy olyan világot, ahol mindenki felvállalhatja saját magát, a másik emberhez való vonzalmát nemtől függetlenül, egy különleges kampánnyal készült az a 35-dik évfordulóra. Bár az Egyesül Királyságban több, mint ötven éve nem büntetendő az homoszexulitás, a világ hetvenkét országában még mindig az. A Kiss With Pride projekt Nagy-Britannia legnagyobb melegeket támogató alapítványával a Stonewallal jött létre. A kampánnyal egy időben pedig megjelent az Absolut Rainbow palack, ami állandó helyet élvez a márka portfoliójában.

Az Absolut Hungary július 8-án a Nyitottak vagyunkkal vonult a Budapest Pride-on, és büszke arra, hogy egy olyan kezdeményezés mögé állhat, ami a sokszínűséget, az elfogadást és a szabad szerelmet ünnepli. Bár a Pride hónap lezárult, mi a nyár folyamán többször is visszatérünk a témához, hiszen nemcsak a Pride időszakában fontos mások elfogadása, támogatása. Mi egész évben ünnepelni szeretnénk a sokszínűséget, és mindent meg is teszünk ezért itt a blogon! Reméljük, hogy velünk tartotok!