Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

Absolut Budapest Bar Talk - Sztorik a pult két oldaláról

Anger Borbála, bartender és Szűcs Péter, a Peter's Planet Travel alapítója

2018. február 28. - absolut_hu

bartalk_anger_szucs_portre_01_logozott.jpg

Anger Borbála, a világ egyik legjobb hoteljének választott Aria Hotel tetőteraszán található High Note SkyBar vezető bartendere, Szűcs Péter az Instyle egykori főszerkesztője pedig ma már világutazó bloggerként mesél nekünk oldalán a Peter’s Planet Travelen lenyűgöző történeteket a Föld különböző pontjairól. Ők ketten első blikkre talán messze állnak egymástól, de már a találkozás első öt percében kiderült, hogy igazi rokonlelkek. Ezt a lenti beszélgetés is bizonyítja. Az interjút holnap pedig egy meglepetés követi szintén Borbálával és Péterrel! Érdemes lesz a blogra kattintani!

MESSZI TÁJAK, ISMERŐS ÉRZÉSEK

Borbála: Merre jártál, honnan jöttél éppen haza?

Péter: Egy hónapig utaztam. Kolumbiába mentem, oda érkeztem meg, és Ecuadorból jöttem vissza. Én azokat az utakat szeretem, amikor nincs semmi leszervezve, hanem elindulok egy hátizsákkal.

Borbála: Úristen, de jó! De csinálnám én is!

Péter: Amióta váltottam, az életem felét töltöm így, a másik felében rendszerezem az élményeket, előhívom a képeket, megszervezem a kiállítást rájuk, vagy éppen itt vagyok veled, és beszélgetünk. Ez fontos számomra, mert ez most nagyon nagy issue nekem. Neked van olyan város vagy ország, ami nagy hatással volt rád, vagy megváltoztatta az életedet?

Borbála: Olaszország ilyen. Gyerekként évente kétszer is kint voltunk, nagyon sok élmény köt oda. Síelni mindig  Sappadara és környékére mentünk, nyaralni viszont minden alkalommal máshova. Veronát és Velencét emelném ki. Mindkettő nagyon nagy élmény volt, és mindkét helyen leginkább az életérzés fogott meg. Simán el tudnám képzelni, hogy kilépek a teraszra, kibontok egy üveg bort, és elkiáltom magam „Bon Giorno!!” Ott mindenki annyira pozitív, és ez nekem hiányzik itthon. Anglia a másik, ami megmozgatott. A legjobb barátnőm ott él, őt látogattam meg, és olyan érzésem volt, mintha egy filmben lennék. Na és ott van Németországban Passau, ami úgy néz ki, mint egy képes mesekönyv. Nemrég jártam ott, és akkor tudtam meg, hogy a nagypapám ott született. Végig egy bizsergető érzés járt át. 

BARTENDERNEK LENNI...

Péter: Kislánykorodban mi szerettél volna lenni, és most milyen messze vagy tőle?

Borbála: Kicsiként szerettem volna lenni régész és Forma 1-es autóversenyző is. (nevet) A színészeten is gondolkodtam, de aztán másfelé vitt az élet. Olyan szempontból viszont megmaradt, hogy a bartender szakma is egy mini színház, hiszen minden este megvan a kis fellépésünk a vendégek előtt. Mi előadunk és eladunk. A bartender sokféle tud lenni; egyszer szórakoztat, máskor „pszichológusként” funkcionál. Ezért is fontos, hogy jó kommunikációs készséggel rendelkezzünk. Ráadásul itt nekem rossz napom nem lehet. Egyébként nem bánom, hogy nem úgy alakult az életem, ahogy annak idején elterveztem, mert jól érzem magam ebben. Kisgyerekként mindenkinek hatalmas álmai vannak, meg akarja váltani a világot, aztán sokszor másfele vezet az út. Én imádom a munkámat, semmi pénzért nem cserélném el ezt az életet másikra.

Érdekel, hogy szereplőinknek mi jelenti a boldogságot?

MI A BOLDOGSÁG?

Péter: Mi tesz igazán boldoggá, amitől igazán felszabadult leszel?

Borbála: Az alkotás, vagy mások alkotásait csodálni. Ez lehet egy ital vagy éppen egy fénykép egy kiállításon. Színházba is imádok járni! A művészet fontos része az életemnek, és ezek a pillanatok engem nagyon boldoggá tesznek. Az a legjobb dolog, amikor valakivel megoszthatod, amit alkotsz, vagy éppen fordítva, éppen ő osztja meg veled. A másik, ami nagyon feltölt, ha új helyekkel, emberekkel ismerkedhetek, de sajnos erre nincs most sok lehetőségem. Ezek azok az élmények, amiket tárgyakkal, vásárlással nem tudsz megszerezni magadnak. Ehhez emberi kapcsolatok kellenek.

Péter: Most egy kicsit meghatottál, mert nagyon hasonlóan gondolkozom. Minden, ami az alkotással kapcsolatos megosztás, az jelenti számomra a mindent. Nem feltétlenül kell abban gondolkodni, hogy valaki majd boldoggá teszi az embert, mert az ember képes magát és ezáltal másokat is boldoggá tenni, és abban a pillanatban, amikor ezzel a képességgel megteremtette magát, akkor lép be az életébe valaki, akivel megoszthatja az ő boldogságát. Tehát nem megmenti kell a másikat, nem boldoggá tenni, hanem egyszerűen a másik mellé állni, és megosztani egymással azt, amitől élni jó. Az alkotás szerintem pont erről szól.

Borbála: Erre most koccintsunk is, mert ez nálam nagyon betalált!

Péter: Bevallom, nem vagyok otthon ebben a koktélvilágban. Ez számomra egy ismeretlen terület.

Borbála: Ahogy nekem a tied, de ha elvonatkoztatunk attól, hogy ez itt előttem egy pohár, amibe ital teszek, előtted meg egy fénykép van, amit te kattintottál, valahol ugyanaz a cél.

Péter: Nagyon tetszik az alkotáshoz és az élethez való hozzáállásod, ráadásul mindezt bámulatos eleganciával teszed!

fotokiallitas_budapest_szucs_peter-1024x641.jpg

Szűcs Péter Kuba, Kolumbia, Ecuador – Dél-Amerika lelke kiállítása március 8-ig tekinthető meg a Hadik Kávéházban

Kuba, Kolumbia Ecuador

Borbála: Engem most az érdekel nagyon, hogy miről szól a kiállításod. Mesélj, róla kérlek!

Péter: Kuba, Kolumbia Ecuador; három ország, két utazás. Ami különösen nagy élmény volt számomra, hogy fotózhattam a kolumbiai esőerdőben élő indiánokat. Nagyon sokat tanultam ott.

Borbála: Hogy fogadtak téged?

Péter: Képzeld, pont hasonló a társadalmuk, mint a miénk; vannak befogadó emberek és ugyanúgy léteznek távolságtartóak. Az emberi minőséget tekintve nincs különbség a különböző közösségek között. Én azt vettem észre, hogy mindegy hol vagy; Budapesten, Berettyóújfaluban, ahol születtem, vagy éppen Dél-Amerikában, nincs különbség az emberek értékrendje között. Mindenkinek az a vágya, hogy szerethessen, szeretve legyen, és  biztonságban tudja a családját. Ezek között nincs különbség, viszont amiben van, ahogy az élethez hozzáállnak. Ezzel az anyaggal azt szeretném megmutatni, hogy örülni kell annak a percnek vagy annak a minőségnek, amiben éppen része van az embernek, mert bármikor elmúlhat. Egyébként te is pont ezt képviseled azáltal, amit említettél, hogy itt nem mutathatod, ha rossz napod van. Neked ugyanaz a feladatod, mint nekem; boldoggá kell tegyél másokat. A cél, hogy az embereket szórakoztassam, és egy értékes pillanattal ajándékozzam meg őket az alkotásommal, amire emlékezni fognak. Szerintem az élet azért van, hogy az ember élvezze, ami nem jelent feltétlenül felszínességet.  Ezzel nem azt mondom, hogy nem szükséges mélyre menni akkor, amikor történik egy dráma, inkább azon van a hangsúly, hogy meg kell becsülni az életet, ezáltal pedig megélni a pillanatot és az örömöt. Én pedig ezt látom benned is, és mindabban, amit képviselsz.

Borbála: Nekem ez most olyan érzés volt, mintha valaki idejött volna, és megsimogatta volna a lelkemet. Nagyon örülök, hogy találkozhattunk, mert az ilyen pillanatok meg tudnak erősíteni abban, hogy jó úton haladok. Még akkor is, ha az életben elkerülhetetlen, hogy az ember kapjon néha pofonokat. Az ilyen találkozások erősítenek meg abban, hogy jó helyen vagyok.

Péter: Közben meg itt ez az abszurd helyzet, hogy két idegent leültetnek egymás mellé. Akár itt feszenghetnénk is egymás mellett, közben meg egyből kiderül, hogy hasonlóan gondolkodunk és élünk a világban. Fantasztikusak ezek a találkozások!

Borbála egy igazán testreszabott koktélt kreált Péter részére, ami a Peter’s Pachacútec nevet kapta. Azt is megmutatjuk, hogy készült. 

 anger_szucs_abrtalk_koktel_logozott.jpg

 

Hozzávalók:

35 ml Absolut Elyx

5 ml Ancho Reyes

15 ml Pedro Ximenez Sweet Sherry

2 bár kanálnyi aszkorbin savval telített víz

1 bár kanálnyi juharszirup

1 db passion fruit

2 öntés dió bitter

1 csipet feketebors

 

Elkészítése:

A hozzávalókat szépen sorban a shakerbe töltjük, a passion fruit belsejét pedig belenalazzuk. Throwing technikával készítjük el, majd duplán leszűrjük.

 

 

 

 

süti beállítások módosítása