Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

TIPTON EYEWORKS LÁTVÁNYMŰHELY NYITÓBULI

Képes riport + interjú

2017. október 06. - absolut_hu

tgz_4850.jpg

Múlt héten megnyitotta látványműhelyét a világhírű szemüvegeket készítő Tipton Eyeworks. A Vinylize márkát olyan hírességek hordják, mint Michael Madsen, Elton John vagy Lenny Kravitz, de dolgoztak már együtt a Fletwood Mac alapítójával és a Pink Floyddal is. Az Irányi utcai showroomban ezentúl nemcsak válogathatunk a "bakelit" szemüvegek közül, hanem a kulisszák mögé is beleshetünk. Aki figyelemmel követi a márka fejlődését a kezdetektől, tudja, hogy az alapítónak, Zack Tiptonnak és csapatának mindig is fontos volt, hogy vásárlóik otthonos környezetben nézelődhessenek, a Belgrád rakparton lévő egykori bemutatóterem pedig híres volt a házibuli jellegű eventekről. Hogy mivel készülnek még jövőben, nem tudni, de az biztos, hogy a nyitóbuli simán hozta a régi jó hangulatot, amihez remélhetőleg az Absolut. is hozzátett. A Zackkel készült interjúban a márka történetét ismerhettétek meg, most pedig a szemüvegek dizájnere, Hukaya Simon mesél kihívásról, élményekről és kedvenc budapesti helyeiről.

INTERJÚ HUKAYA SIMONNAL, A TIPTON EYEWORKS DIZÁJNERÉVEL

Tokióban születtél, Budapesten jártál egyetemre, a MOME-n végeztél. Hogy tudod a munkád során a téged ért hatásokat integrálni?

A designer munka olyan, mint a nyelv. Az, hogy ki hogyan bánik a nyelvvel elárulja, hogy milyen ember, és ezáltal lesz felismerhető ikon, de ezt nem szándékosan prezentáljuk mi magunk sem. Én mindig tudatosan szoktam más utat választani mint a szakmabeliek, hiszen gondoljunk csak bele: az azonos kóddal felépített program könnyebben is törhető fel.

Hogy találtatok Zackkel egymásra?

Édesapám egy japán diákja által ismertem meg őt amikor ideköltöztem. Ő volt az, aki mielőtt elkezdte az egyemet, Zackkel együtt tanult magyarul, majd 2004-ben neki köszönhettem, hogy megismertük egymást.

Mi a legizgalmasabb rész a Tipton Eyeworksben betöltött feladataid közül?

Természetesen maga a szemüvegek tervezése. Az emberek vizuálisan érzékenyek az arcra, hiszen bármibe képesek vagyunk arcot látni. Illetve nagyon érdekes kérdés, hogy attól, hogy gyönyörű maga a tárgy, nem biztos, hogy jól is fog mutatni felvéve. A tárgy és az ember vizuális kapcsolatával foglalkozni izgalmas téma számomra.

Érdekel mi hiányozna Simonnak a városból?

simon-s.jpg
Mi jelenti számodra a legnagyobb kihívást dizájnerként?

Az, hogy megfeleljek önmagamnak, de ezzel biztosan a többi designer is így van.

Melyik dizájnodra/együttműködésre vagy a lebüszkébb a Tiptonnál?

Nem vagyok egy büszkélkedő típus. A munkáimmal úgy vagyok, mint egy-egy naplóbejegyzéssel: jó emléket őrzök róluk. Ha mégis ki kellene emelni ezek közül az emlékek közül egyet, akkor valószínű a Reverse keret lenne, amit Robbie Williamsnek terveztem.

Honnan inspirálódsz általában?

Nincs sajnos ilyen forrásom, pedig hasznát venném. Az egyetlenegy módszer amit ismerek az az, hogy addig gyötröm az agyam, ameddig nem lesz belőle valami ehető tészta. (nevet) Számomra az inspiráció kicsit olyan, mint a “Mit egyek ma vacsorára?” -kérdés. Minél ínyencebb valaki és minél több ételt ismer, annál színesebb lesz a végső döntése.

Mit jelent számodra Budapest? Milyen itt élni?

Nagyon szeretem Budapestet, illetve Magyarországot. A magyaroknak köszönhetem azt, hogy van diplomám, és emberi életet tudok élni ebben a szép városban a szeretteimmel. Mindig is szerettem volna ezt valahogy visszaadni a népnek, még úgy is, hogy napról napra egyre több akadályba kell, hogy ütközzek.

Mi a három kedvenc helyed Budapesten, és miért?
Ezt a kérdést inkább megfordítanám, és arról beszélnék milyen helyek hiányoznának, ha nem lennék itt. Valószínű a Gellért-hegy lenne az első, de sajnos nem tudok túl gyakran arra járni, viszont nagyon kikapcsol ha leülök a sziklára és csak bámulom a várost meg a Dunát. A Duna-part szintén nagyon hiányozna. Imádok a part mentén biciklizni. Harmadik talán a Szabadság híd és a környéke. Akkor éreztem, hogy itt szeretnék tanulni, amikor a BME épületéből kijöttem, és megláttam ezt a hidat. Hogy miért, az nem tudom, talán pont jó volt hozzá a vérnyomásom.

NÉZD MEG A TÖBBI KÉPET A BULIRÓL!

tgz_4814.jpg

tgz_5086.jpg

tgz_5470.jpg

tgz_5474.jpg

tgz_5563.jpg

tgz_5595.jpg

tgz_5607.jpg

tgz_5609.jpg

tgz_5624.jpg

tgz_5633.jpg

Fotók: Talabér Géza

süti beállítások módosítása