Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

Másfajta megközelítés - Interjú Szimon Ágnes Nórával a Zoe Phobic alapítójával

2017. február 17. - absolut_hu

zoephobic_logozott_portre.jpg

A Zoe Phobicot Szimon Ágnes Nóra 10 éve alapította. A ruhákból az évek alatt táskák lettek, és ma már a fiatal lányok egyik kedvenc hazai márkája. Többek között a siker oka, a Kinfolk – szerű letisztultság és finomság mellett, hogy sok más hazai designerrel ellentétben a Zoe Phobic táskákhoz elérhető áron lehet hozzájutni, így a 20-as éveiben járó fiatalok számára is megfizethetőek. Kíváncsiak voltunk arra az új szemléletmódra, amit Ágó képvisel.

A Zoe Phobic indie fashion labelként definiálja magát. Ebben az esetben ez mit jelent, és miért fontos hangsúlyozni?

Egy kicsit máshogy, úgy is mondhatni, hogy függetlenebbül kezelem a Zoe Phobicot a többi hazai márkától. Tudatosan kívülre helyezem magam hozzájuk képest. Egyáltalán nem folyok bele a hazai divatesemények történéseibe, és nem is vagyok jelen akítvan ebben a körben. A magam feje után megyek, a megérzéseim alapján építem a brandet.

Világszinten most van is egy tendencia. Sorra bukkannak fel azok a kis márkák, amiket csak online értékesítenek, az alapítók pedig sokszor nem is tervezők, hanem kreatív fiatalok, akik mindenféle printelt kollekciót hoznak létre a pólóktól, táskáktól egészen a lakásdekorig. Hozzájuk képest te hol vagy?

Mivel már évek óta építem a márkát, tőlük is elhatárolódnék, hiszen bejártam egy utat, amiből lehetett volna egy hagyományos értelembe vett márkaépítés is, de közben a tapasztalatok alapján másfele indultam el. Annyiból hasonlítok ezekehez a brandekhez, hogy a kommunikáció passzol ebbe a képbe.

Bár először színésznő szerettél volna lenni, mégis más irányba kanyarodtál. Miért?

Leginkább azért tetszett meg a tervezés, mert ezt a háttérből lehet csinálni. Szívesen megmutatom, hogy mi van bennem, de nem magamon keresztül, hanem annak segítségével, amit megtervezek és elkészítek.

Mesélj kérlek a Zoe Phobic evolúciójáról! Ruhákkal kezdted. Ráadásul nem is kevés elismeréssel, mégis a kiegészítőknél kötöttél ki.

Annak idején egyértelmű volt, hogy ruhákkal kezdek. Az egész a Divatrajz.hu oldallal indult. Ott rajzolgattam, jelentkeztem pályázatokra, nyertem is. Később olyan szakképzést választottam, ahol szintén ruhákkal foglalkoztunk. Ez adta magát. Bár az első dolog, amit készítettem, és el is adtam, az egy táska volt. Aztán amikor később elkezdtem táskákat gyártani, már akkor is mindenféle szőrös, érdekes darabokat csináltam, és láttam, hogy ez nagyon tetszik az embereknek. Ahogy egyre több táskára volt igény, úgy szépen lassan elmaradtak a ruhák. Jobban is élvezem ezt a vonalat. Talán azért, mert hamarabb lesz belőle látványos eredmény, ráadásul egyenként is megállják a helyüket. Számomra szerethetőbbek, mint a ruhadarabok.

Érdekel, miért olcsóbbak a Zoe Phobic darabok az átlag magyar design táskákhoz képest?

zoephobic_taskak.jpg

Ez egy 10 éves márka. Milyen változásokat tapasztaltál itthon ezalatt az idő alatt?

Kimondottan pozitívakat. Egyre többen nyitottak arra, hogy ne csak a plázában vásároljanak az ismert márkák közül. Régen jellemzőbb volt, hogy féltek a hazai brandektől. Volt egy olyan általános vélekedés, hogy biztos nem olyan jó minőségűek a termékek, mint egy olyan nemzetközi márka esetében, aminek tele vannak a hirdetéseivel a divatmagazinok. Most már sokan igénylik is az egyedibb darabokat. Több olyan vásárlóm van, aki a legelejétől követ a közösségi oldalakon. Tőlük folyamatosan kapom a pozitív visszajelzéseket. Fontos számomra az ő támogatásuk. Amúgy sokszor előkerül az is, hogy igazán készíthetnék megint ruhákat, amit, ha nem is örökre vetettem el, de egyelőre nincs tervbe véve. Ez inkább kapacitás kérdése. Ezek a visszajelzések amúgy azért is jelentenek nekem sokat, mert én annak idején teljesen tapasztalatlanul ugrottam az egészben, és mai fejjel már máshogy csinálnám. Például elmennék egy nagyobb márkához dolgozni, hogy gyakorlatot szerezzek. Persze azt nem mondom, hogy bármit is megbántam, mert azért tartok ott most, ahol, mert végigjártam a saját utamat.

Most hol vagy így 10 év után?

Azt érzem, hogy megérkeztem, és ez nem azt jelenti, hogy nincsenek újabb céljaim, vagy, hogy nem szeretnék növekedni. Az viszont fontos, hogy úgy érzem, hogy a helyemen vagyok.

A magyar design márkák preztizse talán még inkább megnőtt, amióta divat lett a magyar divat. Ez viszont azzal jár, hogy a magas árak miatt a magyar közönségnek már-már elérhetetlenek a magyar tervezői darabok. Te ebből a szempontból is teljesen az ellenkezőjét képviseled. Miért?

Nekem az a célom, hogy itthon minél több emberhez eljuttassam a táskáimat, és ezért a piacon lévő tervezői táskákhoz képest jóval elérhetőbbek áron árulom azokat. Mivel elég nagy mennyiséget adok el, a költségekkel is jobban jövök ki. A minőség nagyon fontos számomra, tehát az nem romolhat, de nálam igenis cél az, hogy sok táskát adjak el. Az árképzésnél természetesen azt is figyelembe vettem, hogy a táskák stílusából adódóan az én célközönségem a 20-28 közötti fiatal lányok. Nekik eleve nincs pénzük arra, hogy luxustermékeket vásároljanak. Nálam csak mintadarabok vannak. Ezek láthatóak a showroomban is. Rendelésre készül minden táska, és többek között azért is tudom az árakat lent tartani, mert nem kell készletet tartanom.

zoephobic_taskaak.jpg

A táskáidat látva a skandináv vonal ugrott be. Jól látom?

Nagyon örülök, hogy ezt látod. A táskáim alapstílusa egyszerű, letisztult, de szeretek mindegyik modellhez valami furcsaságot hozzárakni. Ilyen a hologram vagy a márványminta. Van olyan táskám, ami metálszínű, de annál a formákat például visszafogtam, hogy megmaradjon a márka karaktere. Nem szeretném, hogy túl sok vagy kirívó legyen. Az a jó, ha egyszerű, mégis trükkös. (nevet)

Úgy tudom, hogy elsősorban az emberekből inspirálódsz. Szeretsz utazgatni, és ellesni, hogy egyes országokban miket hordanak a fiatalok?

Igen, számomra nagyon izgalmas, hogy különböző országokban hogy öltöznek a helyiek. Szeretek az ott látottakból belecsempészni valamit az aktuális kollekcióba. A másik ihletforrásom az Instagram, és ott is azok a lányok, akiknek tetszik a stílusa. Ilyen például  az Up To Style-os Priszci. Ő azt az életstílust képviseli, ami megihlet. És ez nemcsak a ruhájára vagy a megjelenésére vonatkozik, hanem az őt körülvevő környezetre is.

Milyen lett az új kollekció?

Például hangsúlyozottan előkerült a rózsaszín, ami eddig is fel-feltűnt a kollekcióimban, de most tényleg nagy szerepet kap. A tavaszi/nyári kollekció másik jellegzetessége, hogy funkcionálisabban lettek a táskák. Több modellnél is változtattam pár dolgon a vevői tapasztalatok alapján. Inkább ilyen szempontból fejlesztettem tovább a meglévő fazonokat. Persze most is van egy igazán nagy kedvenc, ez egy ék alakú ezüst táska. Egyszerűen imádom! (nevet)

Évek óta az Open Showroomban láthatóak a táskáid. Ez egy kis tervezői közösség, egy letisztult, de nagyon barátságos térrel. Az ember szinte otthon érzi magát nálatok. Te hogy írnád le a helyet?

Gyűjtőhelye a hozzám hasonló gondolkodású tervezőknek. Van egy saját kis világunk, amiben jól érezzük magunkat. Tudjuk egymást segíteni, támogatni, de mégsem vagyunk részesei a nagy magyar divatszcénának. Itt nincs konkurálás a márkák között, igaz, eleve tudatosan választottunk magunk mellé társakat. Azt is mondhatom, hogy kiegészítjük egymást; a ruhák, táskák mellett már van ékszertervezőnk és egy napszemüveg brand is. Sőt, mostantól férfikiegészítőket is lehet kapni nálunk.

zoephobic_imagekep.jpg

Milyen a kapcsolatod Budapesttel?

Nagymarosi vagyok, tehát nem itt nőttem fel. Négy évig Budapesten éltem, de nekem egyhuzamban itt lenni sok. Szeretek bejönni bóklászni, moziba menni, múzeumozni, vagy egy héten párszor beugrani a showroomba, de ha este hazamegyek, akkor szükségem van a jó levegőre, szeretek kutyázni, cicázni az udvarban. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem jó hely Budapest. Mostanában sokat utaztunk a barátommal, és azt tapasztaljuk, hogy más európai nagyvárosokhoz képest is kezd nagyon feljönni. Elképesztően jók a romkocsmák, az étteremek, a designer boltocskák. A régi épületek például nagyon inspirálnak, és olyan jó volna, ha karban lennének tartva, mert akkor aztán álomszépek lennének.

Mik a kedvenc helyeid?

Valamiért nagyon szeretem a Múzeum körutat. Annyira jó hangulata van! A másik kedvenc környékem ez a rész, ahol most vagyunk, az V. kerület. Nyáron szeretek kiülni valahova meginni egy jó italt. Érdekes, nyáron nagyon igénylem a tömeget!

Ma újranyílt az Open Showroom, és egészen 19 óráig várják az érdeklődőket a tervezők! Ami várható a nap során: új márkák debütálása, jó hangulat és az Absolut is ott van!

süti beállítások módosítása