Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Acélos elegancia - Interjú Domokos Dórával, a Delacier alapítójával

2018. június 06. - absolut_hu

delacier_03.jpg

Domokos Dóra tökéletes példája annak, hogy lehet úgy tovább vinni egy családi örökséget úgy, hogy abból egy teljesen új dolog szülessen! Édesapja fémipari vállalkozása és édesanyja ruhák iránti szeretete legalább ugyanannyira hatással volt rá, így összekötötte a kettőt, ami különleges kiegészítőkben kelt életre. A DELACIER darabok egészen komplex technikával készülnek, az acél keménysége, a bőr természetességével és a cérnakép technika játékosságával keveredik. Ahogy a DELACIERben, az életében az egyensúlyra törekszik; a természetben eltöltött pillanatok után szívesen nyüzsög a városban is. Dórival a közösség erejéről, márkaépítésről és természetes Budapestről is beszélgettünk. A lenti interjúban erről mind lesz szó, sőt, sok másról is.

Mennyi ideig tartott, amíg kikísérletezted ezeket az ékszereket?

Ruhatervezőként végeztem, és ez a technika, amit az ékszereimnél használok, a diplomakollekcióm kapcsán született meg. Az érdekelt leginkább, hogy a fém, hogy tud a textilbe beépülni. Mivel eleve érdekeltek a kézműves technikák, a textil manipulációk és az izgalmas anyag társítások, elkezdtem kísérletezni abban a reményben, hogy sikerül valami olyan dolgot kitalálni, amitől teljes lesz a kompozíció. Először a lemezek vastagságával és a különböző furatok sűrűségével játszottam, azt kerestem, hogy mi kell ahhoz, hogy létrejöjjön egy esztétikus forma. Ez minden terméknél változik, ráadásul most már bőrrel is dolgozom! Elég sok idő volt, amíg a kezdeti lépések kialakultak, a technológia nagy része körülbelül egy év alatt született meg, ami a már említett egyensúly megtalálását jelentette, azóta is kisebb fejlesztések, továbbgondolások azért akadnak.

A márka jellegzetes arculata hogy alakult ki?

Bárhogy is nézzük, ez nem egy szimpla ékszermárka, sokkal nagyobb volumenű termékekben gondolkodom, mint egy ékszertervező, mert elég széles a termékpalettám. A leglátványosabb kiegészítők egészen vad, extravagáns darabok, amik alapjában véve határozzák meg a márka hangulatát, de a piac megkívánja, hogy a kifutóra szánt hámok és grandiózusabb darabok mellett legyen olyan vonal is, ami a vásárlói igényeket és szokásokat veszik figyelembe. Valójában jól tud működni ez a kettősség.

Az extravagáns vonalból mi az abszolút kedvenc?

Az övek; ezeket tervezni is nagyon szeretem! Annak ellenére, hogy látványosabb darabokról beszélünk, ezek a mindennapi életben is abszolút kényelmesen hordható kiegészítők.  A másik amiért a kedvenc darabom, mert egy nő minimál stílusú gardróbjába tökéletesen beilleszthető. Akár egy kisfeketéhez vagy egy magas derekú nadrághoz is felvehető, gyönyörűen kiemelve a női derekat!

delacier_02.jpg

Mi inspirál általában a tervezésük során?

Egy kollekció születésénél időről időre más téma foglalkoztat, és azt bontom ki a tervezés során.

Honnan jön ez a futurisztikus vonal?

Érdekes, ezt még nem sikerült teljesen megfejtenem. Szerintem ezt a hangulatot eleve a fém adja, ami elég régóta meghatározó anyag az életemben, ugyanis a szüleimnek van egy fémipari vállalkozása. Valójában ebben nőttem fel, így kézenfekvő volt számomra az acél, mint alapanyag. Anyukám sokáig a ruhaiparban dolgozott, és az is nagy hatással volt rám. Először csak babaruhákat varrtam, később már a sajátjaimat készítettem el szabásminták alapján. Mindig nagyon élveztem azt, hogy egy kész termék születik a kezem alatt. Azt hiszem ötvöztem az ő területeiket. (nevet)

A DELACIER darabok készítése mennyire türelemjáték?

Az! Sok különböző fázison megy keresztül egy termék, mire elkészül; először a fémet kell megmunkálni, utána a porfestett verziókat kemencében égetjük ki, ezt követi a cérnakép technika, végül pedig a bőr kidolgozása. Leginkább ahhoz tudnám hasonlítani, mint ahogy a hagyma rétegei egymásra épülnek!

Az évek és a rutin, és az, hogy kiismerted az anyagokat, amiket használsz, nem hozta magával, hogy nincs hova tovább lépni?

Egy új kollekció tervezése során mindig ott a kérdés, hogy az alap technológián kívül min tudsz még újítani, mitől lesz friss és izgalmas a végeredmény. Szerencsére a termékekben nagyon nagy a variációs lehetőség. Az alapanyagokat szinte bármilyen színben elő lehet állítani, ugyanígy a cérna színe is bármilyen árnyalatú lehet, és még a bőrről nem is beszéltünk! Persze azért formákban is meg kell tudni újulni.

A tervezői ruhák és kiegészítők kapcsán gyakran hangsúlyozzák a márkák, hogy a termékei időtállóak. Mennyire kell egy tervezőnek engedni, hogy a trendek diktáljanak?

Mindenféleképpen figyelembe kell venni a trendeket, főleg a színek tekintetében, de emellett szerintem nagyon fontos, hogy erős identitása legyen a márkának. A DELACIER esetében ezt az anyag, és a formavilág adja. Kiegészítő márkaként nem tartom fontosnak, hogy szezonról szezonra teljesen új kollekció szülessen. Tervezőként próbálok olyan termékeket tervezni amik idő- és értékállóak. Én szó szerint rosszul vagyok a brutális mennyiségű, mindent elözönlő tömeggyártott termékektől, és attól, hogy az emberek presszionálva vannak, hogy  folyamatosan vásároljanak, ráadásul nagyon olcsón, és azokat gyorsan is dobják el, hogy ne szakadjon meg ez a lánc. Én szeretek mesélni a vásárlóimnak a tervezési, gyártási folyamatokról, tanácsot adni, hogy milyen ruhához milyen ékszert javaslok, hiszen ha érzelmileg elkezdenek kötődni az ékszerhez, nyilván értéket is látnak benne, így egy szezon után nem kerül a szekrény mélyére, majd  a kukába az adott darab. Szóval tervezőként nagyon fontos számomra, hogy ne szemetet állítsak elő!

Az új kollekciónak mik a legfontosabb jellemzői? Mi adta a fő inspirációt?

Ezt a kollekciót az utazás lélektani folyamata inspirálta, amely az ismeretlen felfedezésének vágyából ered, hiszen az utazás nem más mint az új, az ismeretlen utáni vágyunk manifesztációja, a megszokott életünktől, környezetünktől való eltávolodás.A kollekció darabjai egy-egy ikonikus helyszínre repítenek el, ezzel is emlékeztetve minket arra, hogy honnan jöttünk és hová tartunk. A jeges antarktiszi tájak mellett megidézik az óceánok kék mélységét, és a száraz sivatagi dűnéket.

delacier_01.jpg

Te hova utazol szívesen?

Bárhová. (nevet) Tavaly balkán tripen voltunk, amit félig nomád körülmények között toltunk le. Albániát, Boszniát, Horvátországot, Szerbiát és Montenegrót is érintettük.  Nem terveztünk meg előre semmit, csak nagyjából tudtuk, hogy mit szeretnék érinteni. Nagyon nagy élmény volt! A legjobb példája, hogy milyen, amikor a komfortzónádat kitolod, és megjelenik valami egészen új! Szóval  én inkább az az élmény gyűjtős fajta vagyok, nem szeretek egy helyben a napon hesszelni! (nevet)

A Clique Design-ban elég nagy szereped volt a terek hangulatának kialakításában.

A koncepciót én találtam ki, és utána Danival, aki egyébként marketinggel foglalkozik, együtt finomítottuk tovább. Ennek a kreatív térnek az volt a célja, hogy a márkák egymást erősítsék, és a tervezők kohézióban tudjanak együttműködni, hiszen mindenki ugyanabban a csónakban evezik, bár sokszor kívülről nem mindig tűnik így. Nagyon fontos az összefogás, a közös munka. Mi például nemcsak az élményeinket és a tapasztalatainkat osztjuk meg egymással, hanem rengeteget ötletelünk együtt, közös rendezvényeket szervezünk, hogy minél többen szeressék meg a helyet és ismerjenek meg személyesen is minket. Úgy tűnik, nemcsak mi érezzük, hogy jó itt lenni, mert egyre többen térnek vissza a most már rendszeres eseményeinkre is.  

Számodra mit jelent, hogy Budapesten élsz?

Mindig mást. Békés megyéből származom, és ez a mai napig nagyon meghatároz engem. Szeretem Budapestben, hogy nagyon pörgős, de közben vannak olyan pillanatok, amikor már soknak érzem, főleg a tömeget és az azzal járó arcnélküliséget.

Van kedvenc helyed?

A Városligetben a Kertem igazi gyöngyszem. Nagyon jó hangulata van, szeretek ott lenni!

Június 8-án, pénteken a márkának otthont adó Clique Design Studio-ban Dóri Abonyi Almával közösen mutatja be legújabb kollekcióját, amire kollabbal, egy közös limitált szériás fülbevalóval is készül a két tervező. A hely híres jó hangulatú bulijairól, és ehhez most az Absolut is hozzájárul koktéljaival.