Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

Absolut StudioFlow #4 / Öntudatosság & nagy váltások

2017. december 12. Hadik

2018. január 23. - absolut_hu


instastudioflow_1.jpg

Csalár Bence és csapata ismét jó hangulatú, és ami talán még ennél is fontosabb, motiváló beszélgetést szerevezett le a Hadikba. Az öntudatosság elengedhetetlen a sikerhez. Ahhoz, hogy elérjük álmainkat, és boldogan éljük mindennapjainkat, alkalmanként egy nagyobb váltással érhetjük el. Ez általban nem kockázatmentes, és nem is minden esetben kellemes, de mindenképpen szükséges. Nem hiába választották Bencéék ezt a témát pont az év végére, hiszen az újév közeledtével sokan átértékeljük az elmúlt 12 hónapot, számot vetve, hogy aztán tanuljunk hibáinkból, és továbblépjünk a fejlődés útján. Az este fő célja most leginkább az volt, hogy a szereplők történetein keresztül kapjunk inspirációt mindehhez.

Szereplők:

Pátkai Rozina jazz és bossa nova énekesnőként már bizonyított, ezt igazolják nemzetközi és hazai díjai és elismerései. Különlegese színfoltot képvisel a hazai zenei életben az olasz felmenőkkel is rendelkező dalszerző és előadó. Nemrég azonban egy új úton is elindult: új projektjével a Minkával verseket dolgoz fel, egy saját kiállítás után pedig jelentkezett a Magyar Képzőművészeti Egyetemre, hogy egy új alkotói oldalát is felfedezze.

A Varga Erika és Varga Helena által vezetett Romani Design talán az egyik legbátrabb kezdeményezés a magyar divatéletben. A roma kultúrára és művészetre épülő márka olyan presztizst alakított ki magának az elmúlt időszakban, amilyet csak keveseknek sikerül. Közéleti szereplőket is felvonultató divatbemutatóikon a roma kultúra stílusjegyei teljesen új szintre emelkednek. Céljuk a divatélet felpezsdítése mellett a roma fiatalok segítése volt az induláskor 2010-ben, amin a mai napig kitartóan dolgoznak. A ruhákért felelős Erika ötvösként, a mintákat, egyedi táskákat és ékszereket tervező Helena pedig művelődésszervezőként indult annak idején.

Szerintünk ezek voltak a legjobb pillanatok!

Néha a változás csak úgy jön magától

Rozina: A zenében van két különböző oldal, amit szeretnék kiteljesíteni. Valójában ez a lágy bossa nova vonal a kissé keményebb elektronus zenével jól kiegészíti egymást; és most ezt céloztam meg a Minka projekttel. Elég nagy váltás volt, viszont teljesen természetesen jött. Egy éve, amikor készült az új lemez, eszembe jutott, hogy készítek hozzá szövegkönyvet. Gyerekkorom óta szeretek kézműveskedni, úgyhogy a meglévő fotóimból, képeimből elkezdtem összerakni ezt a borítót. Ebből lett végül egy kiállítás is, a történet pedig végül odáig jutott, hogy jelentkeztem a Képzőre, ami mindig is nagy álmom volt. Közben megtaláltam azokat a szövegeket, verseket, amikhez mindig is szerettem rajzolni. Ezekhez felvettem különböző zajokat, amiket először dob groovok, majd egész dallamok és a capella dalok követtek, és így kibontakozott előttem egy teljesen új világ. Én most ezekben a szövegekben, zenékben és képekben élek, és ezért járok az intermédia szakra is; hogy kibonthassam ezt a nemrég felfedezett világot.

_mg_4460.jpg

Pátkai Rozina

Mit jelent fejlődni?

Erika: Amikor annak idején elkezdtem a tervezést, váltva az ötvösséget, nem tudtam biztosan, hogy kell ruhát készíteni, egyszerűen próbálkoztam. Az adott keretek között megpróbáltam a legjobbat kihozni belőle, és ez ma is így van. Persze azóta sokat tapasztaltam, gyakorlottabb vagyok, és döntéseket is gyorsabban hozok meg. Ez ezzel jár. Ami viszont szerintem a fejlődés egyik fontosabb része, hogy tudj útjára engedni dolgokat, és kíváncsian figyelni, hogy mi alakul ki belőle. Azt is meg kellett tanulnom, hogy adjak át akár egész területeket, bízva a kollégákban, hogy jól végzik a dolgukat. Az a szabadág, amikor azt mondod nekik, hogy csinálják meg a feladatot, ahogy ők gondolják, nagyon fontos. Ezt viszont tudatosan kell kezelni.

Rozina: Ha már csapatról beszélünk, az én esetemben itt is történt egy nagy váltás. Amikor úgy éreztem, hogy nem a tradicionális bossa nova vonalon haladok majd tovább, és szerettem volna még inkább a saját szűrőmön keresztül megmutatni a dolgokat, a zenészeket is váltanom kellett. Így a relaxáltabb hangulatú zene kimondottan rockos lett az új formáció által is.

_mg_4432.jpg

Pátkai Rozina, Varga Helena, Varga Erika (b-j.)

A siker és az ahhoz vezető út

Rozina: Nekem az inspirációt az jelenti, hogy az alkotói folyamatban megélek valamit, amire vágyom; ez maga az elmélyülés. A siker viszont két oldalú; egyrészt jön kívülről, ami általában összhangban van a belső siker megéléssel is, másrészt nehéz igazán megélni, mert folyamatosan hajt a tudásvágy, és emiatt ritkán vagyok teljesen elégedett. Egyébként számomra az út maga az igazi siker. Tény, ha valamivel rendszeresen foglalkozol, akkor abból csak valami jó sülhet ki.

Helena: Nekem a siker, látni az általam tervezett mintákat a ruhadarabokon, vagy összefutni valakivel az utcán, aki az én táskámat hordja.

_mg_4389.jpg

Átváltozás

Rozina: Még magamnak is nehéz bevallani, de szoktam izgulni. Az egyik legizgalmasabb pillanat a koncert 5-dik és 7-dik perce körül zajlik, mert akkor tudatosul bennem, hogy kikkel ülök, állok szemben, és kikkel kommunikálok. Ez a nagy felismerés pillanata, és egyben a nagy átváltozásé is.

Jöjjenek a fiúk

Erika: Szeretem csinálni a férfi ruhákat, de kihívás is. Eleve úgy kezdődött ez a történet, hogy a fiúk beszóltak, hogy nekik miért nem tervezek. Évekig hallgattam tőlük, mire belevágtam. Az uniszex vonalunk szintén új, és az azért is izgalmas számomra, mert engem tényleg érdekel, hogy lehet ugyanazt a ruhát megcsinálni fiúnak és lánynak. Az Ikon kollekciónkban több olyan darab is van, ami jól néz ki mindkét nemen. Amikor az egyik legsikeresebb maxiruhánk készült, már akkor mondtam bent, hogy figyeljék meg, ezt a fiúk is fel fogják próbálni. A lányok nem hittek nekem, de amikor eljött a Márk (Lakatos Márk- a szerk.), és tetszett neki, mindjárt igazat adtak. Fontos, hogy kaptam megerősítést, hogy ez jó irány.

Helena: A hagyományainkból jön, hogy bevállalósabbak vagyunk. Ha lemész Csatkára (a csatkai búcsú- a szerk. ), akkor látod, hogy sok cigányember rózsás, kashmír ingben megy oda. Ez tradíció. Itt Pesten a nőknél szembetűnőbb, mert kevés cigány férfi jár errefele rózsás ingekben.

Erika: Mi máshogy nem tudjuk elmondani, amit akarunk. Nálunk nem működik a fekete-fehér, de még a szürke sem. Nem mondom, hogy nem vágyom erre, és azt sem, hogy sosem próbáljuk meg, de valójában ezek vagyunk mi, fontos, hogy a saját DNS-ünket megmutató ruhadarabjainkat megismertessük az emberekkel.

_mg_4413.jpg

Pátkai Rozina, Varga Helena (b-j.)

Tervek

Rozina: Az a célom, hogy a vizualitást és a zenét úgy kössem össze, hogy mind a kettő az én kezemben maradjon a koncerteken is. Erre nagyon jó a nemrég elkezdett intermédia szak. 35 mm-es régi filmekkel kerülök kapcsolatban, videót vágok, fotólaborban dolgozom az egyetemen; olyan dolgokkal találkozom, amikről eddig álmodni sem mertem. A végső cél pedig egyensúlyban maradni anyaként, képzőművészként és zenészként.

Helena: Folytatom a mintakészítést, és mellette a bútorfestést. Az év végefelé elkezdtem dolgozni egy zenész sráccal, mert szeretném a gyerekkorom óta hallott dallamokat kihozni egy lemezen. A nagymamánk nagyon szépen énekelt, leginkább régi, hagyományos dalokat. Sajnos nem lettek megörökítve, de a mai napig a benne vannak a fülemben. Az éneklés egyébként nem újkeletű dolog, a divatbemutatónkon már hallhatott a közönség.

Erika: Nekiállunk egy mentor programnak, és tovább építjük a kollekciót, amit egy nagy bemutatóval fogunk megünnepelni. Most leginkább gyakorlati dolgokban tervezek fejlődni, például még jobban berendezkedni a jelenlegi helyünkön. Szeretnék örökbefogadni egy cigánykislányt; ez régi vágyam, és Helenát is segítem majd abban, hogy megvalósítsa az álmát, hiszen nekem is fontos, hogy ezek a dalok tovább éljenek, mert én is nagyon szerettem azt a nánénkat, akit említett.

Az AbsolutStudio Flow folytatódik idén is.

Fotók: Gábor Krisztián  

 

 

 

süti beállítások módosítása