Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

ABSOLUT. X PAINTER OF BUDAPEST

Interjú a készítőkkel

2017. december 30. - absolut_hu

final_scan_absolut-ok_kissebb.jpg

Kattints a képre, és fedezd fel szereplőinket és kedvenc budapesti helyszíneiket!

Az ABSOLUT. X PAINTER OF BUDAPEST kollaborációval elsősorban az volt a célunk, hogy feltegyük a koronát 2017-re. Sok izgalmas tehetséggel találkoztunk, és jó pár eseményen ott voltunk, hogy együtt ünnepeljünk kollekció debütálásokat, showroom és kiállítás megnyitókat vagy akár könyv megjelenéseket. A Szoboszlay András által elkészített rajzban ott van az idei évünk esszenciája. A panorámaképhez egy videó is készült, amivel kedvenc városunk előtt is szerettünk volna kicsit tisztelegni, hiszen Budapest, ami elsősorban összeköt minket szereplőinkkel és veled, aki ezeket a sorokat olvasod. 

 Kulisszatitkok, érdekességek a videó készítéséről, interjú az alkotókkal!

Nem láttad még a videót?

ABSOLUT. X PAINTER OF BUDAPEST from Absolut Hungary on Vimeo.

Szoboszlay András - rajz

Hivatalos oldal, Facebook oldal, Instagram oldal 

Mennyire kaptál szabadkezet a rajz készítése során?

Teljesen szabad kezet kaptam, amiért nagyon hálás vagyok. Így a legjobb dolgozni! Csak annyit beszéltünk meg előre, hogy egy panoráma kép lesz, illetve a szereplők és pár helyszín volt még adott.

Melyik részét élvezted legjobban a folyamatnak?
Nem tudok külön kiemelni, mert én az egészet folyamatot élvezem, úgy ahogy van. Ebbe beletartozik a közös munka is, nagyon átjött az a szemlélet, amit az Absolut Budapest képvisel. Bár sokat rajzolok kint a szabadban, új élmény volt, ahogy Dáviddal reggeltől estig jártuk a várost.

Melyik helyszín volt a kedvenced?
Ahonnan a várat rajzoltam, na és a Bazilika.

Milyen volt Dáviddal a közös munka?
Szívesen dolgoznék vele együtt máskor is! Nagyon körültekintő, nyitott és alapos. Meghallgatja a véleményeket, és meg is valósítja azt.  Emellett nagyfokú alázata van a munkája felé, ami a legjobbat szülheti.

 

Knapp Dávid - videó

Keyframe Productions hivatalos oldal, Keyframe Productions Facebook oldal

Mi volt az alapkoncepció, amiből kiindultál a videó kapcsán?

Nagyon érdekesnek találom a folyamatát annak, ahogy elkészül egy ilyen kép. Kiindul a fehér vászonból, amin nincs semmi, és a végére megtelik rajzzal, élettel. Ez nem kevés idő és energia. Ezt mindenképp szerettem volna bemutatni a videóval, ezért már az elején tudtam, hogy sok timelapset fogok készíteni. Ez amellett, hogy egy különleges vizuális technika, látványosan bemutatja az idő múlását és a repetitív munkafolyamatokat. Nagyon fontosnak éreztem, hogy ne csak egy kezet lássunk, ami rajzol, hanem ott legyen a kéz mögött az ember is, András. Az ő érzései, gondolatai, látószöge jelennek meg a képen, ezért mutatom őt többszőr is, ahogy fel-fel pillant az adott témára, ihletet merít, majd visszatér a vászonhoz.

Mit szerettél volna átadni a videóval?

Különlegesnek találom a kézzel készített dolgokat és szerettem volna megmutatni, hogy mennyire sok munka egy ilyen mű létrehozása. A videó története szerint egy nap alatt készül el az alkotás, a valóságban azonban több napon keresztül vettük fel a közeli képeket, mire összeállt a teljes mű.

Mi volt a legnagyobb kihívás a forgatás során?

Az alapkoncepció az volt, hogy külsőkben fogunk forgatni egy napon keresztül, valamint én még egy fél napot mászkáltam a városban, hogy felvegyem a kiegészítő timelapseket. Például a Lánchíd besötétedésénél vagy a Gellért-hegy megörökítésénél több órát kellett egy helyben várakozni, ami pedig azzal járt, hogy fáztunk. Eléggé.

Melyik rész a kedvenced? Egyáltalán van ilyen ilyenkor?

Egy ilyen videó elkészítése különböző fázisokból áll: a tervezezéstől kezdve a forgatáson át egészen az utómunkáig. Nagyon szeretem, ami megszületett, szerintem szép, kerek egységet alkot a videó, a zene és az elkészült rajz hármasa. Ha valamit kiemelnék, az a zörejezés lenne. Nagyon tetszett, amikor leültem egy mikrofon elé és fadarabokat kezdtem egymáshoz ütögetni, biciklikereket forgatni és filcekkel firkálni, hogy azok végül kiadják a videó képeihez passzoló hangokat.

Milyen volt Andrással együtt dolgozni?

Andrással nagyon egy hullámhosszon mozogtunk már a forgatás elejétől kezdve, így abszolut kellemes hangulat volt, én nagyon élveztem a forgatást.

 

Metha - zene

Be Massive Records, Metha Facebook oldal, Metha Instagram oldal, Beatport profil

Milyen hangulatot céloztatok meg a csapattal?

Igazából nagyon nagy szabadságot kaptam, csak az volt meg, hogy milyen film alá szeretnék a zenét, a többit rám bízták. Ez ilyenkor nagyon felszabadító is tud lenni, pláne akkor, ha sikerül egyből eltalálni egy olyan hangulatot, ami a másik oldalnak is tetszik. Küldtem 10 referencia zenét, ezek között volt a Hacker, amit direkt erre szántam, és be is jött, mert azt választotta mindenki. (nevet)

Te miből indultál ki?

Az instrukció úgy szólt, hogy valami nagyon egyszerű letisztult zenével induljon, ami szépen lassan építkezik, ahogy a grafikák sorban jelennek meg a szemünk előtt. A másik kiindulópont pedig az volt, hogy elég nagy filmzene rajongó vagyok, és ez utóbbi pár évben újra rákattantam a 80-as 90-es évek szinti hangzására.  Megnéztem pár Vangelis, Jarre Studio videót, és meghallgattam újra a kedvenc filmzenéimet, a John Carpenter best off-omat (nevet), a Daft Punk Tront és persze a Strangers Thing filmzenét is. Mivel az utóbbi sorozatra eléggé rá voltam kattanva, még benne volt a fülembe a hangzás, úgyhogy gondoltam, kipróbálom.

Hogy néz ki ilyenkor a zeneszerzési folyamat? 

Jelen esetben kerestem egy "hangzást"; ez lett a már említett 80-as 90-es évek,  és utána kitaláltam egy fő témát, ami végig jelen van a zenében. Az elején finoman, aztán testesebben.

Mennyire lett methás a zene? 

Szerintem nagyon! Végig élveztem az egész folyamatot. Egyébként a saját szerzeményekben is mindig ott vannak a szinti hangok, igaz nem feltétlenül ebben a hangzásban. Csak úgy tudom ezt az egészet csinálni, hogy magamat is beleadom. Ahogy elkészült, megmutattam a kis családomnak, a feleségem egyből mondta, hogy „Ez olyan, mint a TRON!” Az jó, mert az a kedvenc filmzeném! (nevet)

 

 

 

süti beállítások módosítása