Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

DOT for You X Société Budapest launch party összefoglaló

Société Budapest interjú

2017. december 15. - absolut_hu

_p3a1244.jpg

December 11-én egy zártkörű eseményen ünnepelt a DOT for You és a Société Budapest kollaborációjuk létrejötte kapcsán. A két különböző verzióban is elérhető notebook teljes összehangban van mindazzal, amit ez az új közösségi tér kommunikál magáról; kifinomult, exkluzív, izgalmas, merész és nemzetközi viszonylatban is friss.  Az Absolut. is ott volt.

_p3a1188.jpg

_p3a1195.jpg

 

_p3a1199.jpg

Fotók: Mátyássy Jónás

Ismerd meg a Société Budapestet!

A Société Budapest nemrég indult közösségi tér, ráadásul olyan formában, ami eddig még sosem volt jelen itthon. Farkas Gábor, a Ház kommunikációs vezetője válaszolt kérdéseinkre.

Mik a Société Budapest alappillérei?

A Société kortárs kreatív közösségi tér és találkozóhely azoknak szól, akik fogékonyak a közép-európai kortárs gasztronómia, művészet és divat történéseire. Mind a virtuális térben, mind a Société Házban ezen értékek mentén nyújtja szolgáltatásait. A gasztronómiába és a kortárs kollekciókba pedig máris betekintést nyerhetnek az érdeklődők. Société.démo néven bárki számára látogatható műhelymunka folyik a Hold utcai piacon, valamint a nemzetközi tervezők darabjai elérhetőek a Sas utca 16. szám alatt.

societe_budapest.jpg

Forrás: Société Budapest Facebook

Mi teszi annyira különlegessé az épületet? Ti hogy érzitek benne magatokat?

Próbáltuk úgy megtervezni az épület belső tereit, hogy az épület eredeti értékeit megtartsuk és kiemeljük. A betervezett belsőépítészeti elemek érezhetően jól elkülönülnek az eredeti épületstruktúráktól, a teret szemlélő számára egyértelmű, hogy mik azok a kortárs elemek, amelyek anyaghasználatukból, színükből vagy megformáltságukból fakadóan maiak, modernek. Ezeknek a térbe újonnan bekerülő elemeknek a tervezése során sokszor inspirálódtunk különböző korok formavilágából. A végeredményként megjelennek a térben az épület klasszicista építészeti motívumaitól kezdve a ’70-es évek formavilága által inspirált bútorokon át a minimalista kőöntvényekig sokféle stílus és formavilág képviselteti magát. Ezek végül időtlen eklektikus elegyet alkotnak. A különböző elemek egymásmellettisége és első ránézésre nem feltétlenül megfejthető összefüggésrendszere nehezen megunható, izgalmas térélményt nyújtanak a szemlélő számára.

Amíg sokáig inkább távolodni próbáltunk a közép-kelet-európai gyökereinktől, úgy tűnik, mintha mostanában ez lenne az új trend, a csavar, a plusz érték. Mi lehet ennek az oka? Nálatok ez hogy jelenik meg?

Érthető volt, hogy anno a piacok megnyitása elindította a “nyugathoz” csatlakozás iránti vágyat. Vonzó volt az új és az addig elérhetetlen. Azt látjuk azonban, hogy szerencsére az új generáció büszke a gyökereire, izgalmasnak tartja azt, hogy a közelmúlt történelmi adottságai okán kialakult az elszigeteltség miatt egy olyan vizuális kultúra, amely erős hatással bír a már „kapitalizálódott” társadalom tagjaira is. Nem is trendnek neveznénk, hanem felismerésnek. A ma kortárs művészei ismerték fel, hogy ez egy örökség, amely befolyásolta neveltetésünket és elhelyezkedésünket a világban, amelyet műveikben ki is kívánnak fejezni. Fontos hangsúlyozni, hogy a Société nem Kelet-Közép-, hanem Közép-Európából merít, mivel ezek a hatások azért „tőlünk nyugatabbra” is érvényesülnek. A Házban egyébként főleg a zenei és partikultúrában meríteni fogunk a London, New York vagy Berlin inspirálta stílusból is.

 

Hogy tudnátok összefoglalni a küldetéseteket?

A Sociétét inspiratív találkozóhelyként szeretjük aposztrofálni. Ez megvalósítható a közösségi médiában éppúgy, mint fizikai környezetben. Szeretnénk lehetőséget és helyet teremteni a diskurzusra, az élmények megosztására azok számára, akik fogékonyak a kortárs művészetek minden ága iránt. Jelenleg nem látjuk, és visszajelzésekből megerősítést is nyert, hogy nemigen tobzódnak ilyen lehetőségekben. Nyitott gondolkozású, inspiratív, kreatív, nemzetközi térré kívánunk válni. Zászlónkra tűztük azt is, hogy edukáljuk azokat, akik bár fogékonyak a kortárs alkotások befogadására, e pillanatban még nem látogatnak ezeket felvonultató kiállításokat vagy nem vásárlói ezek értékesítésével foglalkozó vállalkozásoknak. Szeretnénk a művészetet elérhetővé és fogyaszthatóvá tenni. A Sociétében nem kap helyet külön kiállítótér, a Ház teljes területén, az összes közös és szolgáltatótérben megjelennek művek, installációk, amelyeket fél évente tervezünk megújítani, cserélni. Lesz köztük olyanok – és nem csak a kortárs divatkollekciók – amelyek az üzlet kínálatában meg is vásárolhatók majd.

Miben látjátok a sikerességét az Inspired by Société kampánynak?

Az imént említett elérhetővé válást a Société egyik fő értékeként tartjuk számon. Az Inspired by Société koncepcióját is ez hívta életre. Nem fentről jövő kommunikációt terveztünk, hanem a közösen alkotást, az együttműködést szerettük volna már a márkaépítés legelső fázisában előtérbe helyezni. Kortárs művészek alkották meg reklám- és kommunikációs anyagainkat, ők keltették életre a márkát, velük közösen gondoltuk ki az üzeneteket. Sikernek könyvelhetjük el, hogy a koncepció nevéhez hűen mindegyikük inspirációnak élte meg a közös munkát, a szcéna számára eredményes volt a Société pozícionálása, értékeink közvetítése. Szeretnénk velük és újabb alkotókkal is hasonlóan folytatni ezt a kezdeményezést. Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy az Inspired by Société eredeti célja a Société megismertetése volt, de úgy döntöttünk, a már kézzelfogható funkcióinkat, mint például a pop-up éttermünket vagy a Société.démo Store-t, hirdető aktivitásainkban is szeretnénk ezt az irányt továbbvinni. A Ház nyitása után pedig elérhetővé tenni a műalkotásokat az épületben.

societe_store.jpg

Forrás: Société Budapest Facebook

Mitől más a Société.démo Store, mint a budapesti showroomok?

Kicsit elviccelve a dolgot, elsősorban attól, hogy nem showroom. Itt is volt egy álmunk: olyat nyújtunk, ami szintén nem létezett a piacon. Fontos ez esetben is az edukáció, a felvilágosítás, mert a kortárs divatot kínáló tereket érthető módon sokan azonnal showroomként azonosítják. A Société.démo Store elhelyezkedésében is bárki számára elérhető, fix nyitvatartással rendelkező multibrand üzlet, ahol mindenki megvásárolhatja nemzetközi kortárs designerek legújabb kollekcióit. Olyan márkákat hoztunk tető alá, amelyek eddig Budapesten nem voltak elérhetők, főleg nem ilyen könnyen és nem egyetlen helyen. Kínálatunk folyamatosan bővül és megújul, a napokban elérhető lesz online store-unk is, és eltérően sok egyéb beszerzési lehetőségtől, és talán ez az egyik legnagyobb különbség, valóban a legújabb kollekciók darabjai próbálhatók fel és vásárolhatók meg.

Milyen programokkal készültök még a közeljövőben?

Jelenleg a Démo létesítményekre fókuszálunk. Szeretnénk megismertetni a közönséggel, mit is kínál majd a Société Ház. A Ház tesztüzeme egyébként a jövő év elején megindul. Mielőtt tavasszal megnyitja kapuit a nagyközönség számára, zártkörű rendezvényekkel már erre a periódusra is készülünk. Ez természetesen nyomon követhető lesz a sajtóban, így a hivatalos megnyitó előtt sem marad le senki semmiről. Addig is a már betervezett, esetenként más márkákkal közös programjaink a Société.démo Store-ban, valamint a Société.démo Gastróban valósulnak majd meg. December 14-én az Elle magazinnal közös Shopping Nightnak ad otthont a Store, és januárra már tervben van néhány gasztronómiai esemény is reggelitől vacsoráig. Érdemes követni minket a Facebookon és az Instagramon, mert ott biztosan bejelentünk mindent. Az Inspired by Société is folytatódik, a január-március közötti időszakban újabb Société ihlette alkotásokra lehet számítani.

societedemo.jpg

Forrás: Société Budapest Facebook

A Société.démo feltűnik a Hold utcai piacon is. Mit tudtok hozzátenni a jelenlegi gasztro boomhoz?

A Société.démo Gastro szintén érdekes színfolt a piacon. A Sas utca 15. alatti Société Ház gasztocsapata dolgozik már a pop-up étteremben is. A majdan a Házban elérhető kínálatot fejlesztik, de nem szerettünk volna zárt ajtók mögött műhelymunkát és a menü tökéletesítését végezni, hanem megnyitottuk ezt a nagyközönség számára; az elérhetőség, a megosztás jegyében. Hogy miben áll ez a kísérletezés? Nem azon a szinten folyik, hogy ízeket hangolunk össze, itt már nem az ételek fogyaszthatóvá a cél természetesen. Profi, tapasztalt csapattal dolgozunk. A Kistücsök kapcsán ismert Csapody Balázs stratégiája mentén Deli János szakmai vezetésével zajlik a munka, aki többek között a Márga Bisztróból lehet ismerős. Ők olyan csapatot gondoznak, akikkel már régóta dolgoznak együtt, és akik szintén erős gasztronómiai múlttal rendelkeznek. Aki ellátogat a Belvárosi Piac 18-as standjára, inkább arra készüljön, hogy a műhelymunka keretein belül esélye lesz olyan fogásokat is kóstolnia, amelyek lehet, hogy soha nem térnek vissza a Société végleges ételkínálatába. Mellettük olyanokat is, amelyeket jóval azelőtt fogyaszthatnak, mielőtt tavasszal a Ház étlapjára kerülnek. Különleges, a Société számára összeállított borszelekció is várja a vendégeket olyan tételekkel, amelyek csak nálunk érhetők el.

 

 

 

 

süti beállítások módosítása