Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

Kik erősítik Csalár Bence csapatát? - STUDIO CSALAR Q&A

2017. október 19. - absolut_hu

A STUDIO CSALAR idén ősszel hivatalosan is megkezdte a működését. Csalár Bence az egyik legismertebb bloggerré vált itthon egyedi stílusának és nagy szakmaisággal megírt posztjainak köszönhetően. Az elmúlt egy-két évben vsizont túlnőtt blogger létén, ma már több iskolában tanít, folyamatosan stylingol és kollaborál különböző brandekkel. Egy ideje olyan stúdió létrehozásán dolgozott, ami ugyanazt a profizmust és kreatív látásmódot hozza, mint amit az egykori blog. A STUDIO CSALAR ernyőként fog össze többek között egy divatra összpontosító kreatív stúdió szolgáltatásait, egy online magazint, egy webshopot és a jövő hét kedden induló ABSOLUT. STUDIO FLOW eseménysorozatot, ahol minden alkalommal egy kerekasztalbeszélgetés során több vendég boncolgat egy témát. Az október 24-i event a Hadikban lesz, és főleg az edgységről az alkotói szabadágról lesz szó.

Bencével már beszélgettünk a bencecsalar.com relaunch party alkalmából, az interjút itt találjátok, most vsizont az érdekelt minket, hogy kik alkotják a csapatot. A csapattagok közül öten válaszoltak kérdéseinkre. 

STUDIO CSALAR Q&A

lovasanett.png

LOVAS ANETT

Mi a legfontosabb dolog, amit a divattól kaptál?

A divat által jutottam legközelebb önmagamhoz. Megtanultam ezáltal kifejezni önmagam, számomra ez egy folyamatos önismereti fejlődés. Azt gondolom ebben a szakmában csak az tud igazán hiteles maradni, aki teljes mértékben jóban és tisztában van a belsőjével is, csak így működik!

Számodra mit jelent a STUDIO CSALAR részének lenni? Mi a te szuperhős tulajdonságod a csapatban?

Úgy tudnám legszimbolikusabban kifejezni a nemrégiben alapított Studio Csalar szerkezeti felépítését, hogy Bence a Studio feje, én pedig a szíve. Mi együtt szeretnénk összehangolni a szorgos kezek és lábak munkáját, hogy a Studio Csalar szépen haladhasson előre.

Mi az eddigi legnagyobb élményed, ami a munkád során ért?

Idén részt vehettem a londoni és a milánói divathéten a Studio Csalarral, óriási élmény volt! Pár hete jöttünk haza, de annyi impulzus ért bennünket, hogy még csak most dolgozzuk fel a látottakat.

Mi a legfontosabb tanács, amit adnál valakinek, aki a divatszakmában szeretne karriert?

Szerintem ez a szakmát nem lehet szimplán megtanulni, nem egy egzakt dolog. Valaki vagy érzi vagy nem. Aki érzékeny lelkületű az minden erejével próbálja megcélozni azt, hogy ne darálja be a divatszakma.

Hogy írnád le a saját stílusodat?

Kiforrott stílusú nőnek tartom magam, persze azt gondolom, hogy ez is folyamatosan változik, mint minden más az életünk során. Ruhatáramat jellemzik a letisztult nőies darabok, de mindig van köztük néhány melyek az aktuális trendekre reflektálnak. Ezzel szoktam érzékeltetni, hogy “hahó én képben vagyok mi is zajlik épp szakmában”. Cipőim sportosan nőiesek. A táskákból általában a klasszikus minőségi darabokat választom. Persze néha becsúszik egy - egy extravagánsabb darab is. A kiegészítőim nem túl drágák, de mindenképp előremutatóak.

Ki a kedvenc terveződ, és miért?

Egyelőre nincsen kedvenc tervezőm, remélem egyszer lesznek saját tervezésű darabjaink és akkor azok lesznek a kedvenceim.

Mit gondolsz Budapestről?

Mindig is szerettem, de csak néhány éve kezdem el vele igazán közelről megismerkedni. Valahogy természetes volt számomra, hogy itt élek és inkább más helyekre vágytam. Ma már nagyon szívesen töltök el időt itthon, ismerek meg új kulturális és gasztronómiai helyeket.

Ismerd meg a többi csapattagot!

 

andorkagergo.png

ANDORKA GERGŐ

Mi a legfontosabb dolog, amit a divattól kaptál?

Jó kérdés, kicsit megfogott rögtön így az elején, de amit kiemelhetek az talán az, hogy nagyon sok tapasztalatot, tanulságot alázatról, munkáról - emberekről.

Számodra mit jelent a STUDIO CSALAR részének lenni? Mi a te szuperhős tulajdonságod a csapatban?

Azt hiszem én vagyok az egyetlen, aki Bencét az akkor még blog indulása óta követi és támogatja. Egy ilyen csapat részének lenni igazán felemelő érzés ugyanis rengeteg nagyszerű embert ismerhettem meg Bencén és a vele való munkán keresztül, minden napunk változatos, az embereket, helyszíneket és a tevékenységet tekintve. Az a jó benne, hogy mindig tud hova fejlődni és e mellett még nagyon ambíciózus is, tehát nincs megállás. A szuperhős tulajdonságom minden bizonnyal valahol az operatív munka és a szervezés között van - ez azért is érdekes nálunk, mert én művészeti közegből jövök ennek ellenére sokszor én vagyok a racionálisabb fél és segítenem kell a többieknek az ideák világából visszatalálni úgy, hogy ne törjem össze az álmaikat. De hogy ez mennyire szuperhős tulajdonság, az lehet egy még jobb kérdés lenne. (nevet)

Mi az eddigi legnagyobb élményed, ami a munkád során ért?

Szerintem ez nem olyan különleges dolog, de a divattal kapcsolatos munkáim nagy fordulópontja volt amikor végre bekerültem egy olyan magazinba, kiadványba, amiben már régóta szerettem volna szerepelni. Régen sokat fotóztak modellként, de őszintén szólva se célom nem volt vele, se ambíció nem volt bennem, és annyira nem is kényelmes munka ez mint sokan gondolják. Ezért szúrtam ki magamnak egy ezzel kapcsolatos célt, mondjuk akkor még csak viccelődtem vele, mert nem sejtettem, hogy pár éven belül megvalósul ez is. Akkor mondtam magamnak: „ezt akartad, megcsináltad”. Azóta szép emlékeket ápolok ezekről az időkről, de manapság már jobb szeretek a kamera másik oldalán állni és segíteni a közös munkát. Azért a Daniel Bamdad-al való közös munka Londonban, nem mondom, megdobogtatta a szívem.  

Mi a legfontosabb tanács, amit adnál valakinek, aki a divatszakmában szeretne karriert?

Leginkább azt mondanám, hogy ne kezdjen ebben az ágazatban - főleg itthon - karriert. Külföldön több pénz van erre és felépült iparágban van lehetőségük dolgozni. Nem mellesleg jól meg kell nézni hova megy az ember akár dolgozni, akár tanulni, mert itthon is egyre gyakrabban vannak jelen az instant tudást áruló iskolák, ahol mindenkiből lehet pár hónap alatt stylist, divattervező vagy fotós. De bármilyen iskoláról vagy intézményről is legyen szó, minden ilyen csak az alapot nyújtja. A „lőtéren” való tanulás csak eztán következik és manapság sok olyan emberrel találkozok aki szerintem feleslegesen sokat gondol magáról. Ez kissé szomorú, mert az, hogy valaki jó szakember egy kiválasztódási folyamat része, ami adott esetben hosszú idő és sokan ennyi idő alatt sem veszik észre, hogy nincs ízlésük, de még az egyéniségük sem kellően fejlett. Mindenkinek kollektíve ajánlanám, hogy próbáljunk meg egy picit a másik fejével is gondolkodni, és akkor sikeresebbek lehetünk.

Hogy írnád le a saját stílusodat?

Mostanában elég praktikus. Régen szerettem a teátrálisabb itthoni kreációkat viselni - persze csak valami streetstyle verzióban. Mindezek ellenére manapság a nagyon egyszerű szabásokat, monokróm színeket kedvelem. Különleges bravúrnak tartom amikor a matériákkal, textúrákkal tud játszani valaki, mintsem a színekkel vagy a formákkal; manapság ezt kedvelem a hétköznapok tekintetében. Azonban ha olyan napom van amikor ki is akarok nézni valahogy, vagy ha eseményre megyünk akkor azért próbálom odatenni magam. Ilyenkor szeretem a különlegesebb - ahogy itthon mondjuk „az utca emberét” kiakasztó darabokat előnyben részesíteni. A visszajelzések alapján eddig jól csináltam. Összességében szerintem eléggé változatosan öltözködöm, tudatosan figyelek is erre elvégre én nem csak vallom, de élem is, hogy az öltözködés ugyan úgy mint bármely más autonóm művészeti ág a vizuális kultúránk része.

Ki a kedvenc terveződ, és miért?

Iris van Harpen és természetesen Galliano. Utóbbi személyisége az összes divatházat meghatározza - bárhova is megy. Iris régóta nagy kedvencem, mert ha valaki innovatív divat címszó alatt akkor Ő az! Itthoni kedvencek természetesen a NUBU mert nemcsak a formák és az anyagok, de a minőség is nagyon jó, illetve Szegedi Katát emelném ki neki az anyagválasztásai és cut-out megoldásai kapcsán.

Mit gondolsz Budapestről? Milyen a kapcsolatod vele? Vannak kedvenc helyeid? Ha igen, mik, és miért pont azok?

Imádom! Én alapvetően győri vagyok, de mindig is tudtam, hogy itt fogok élni. Már gyerekkoromban lebilincselő volt ez a város, de az utóbbi évek történései és a színesedő belváros után szerintem nincs olyan ember aki ne szeretné! Régi kedvenc helyeim voltak melyek sokaknak ismerősek lehetnek: A régi TELEP a Gozsduban, ahol nagyon jó kiállítások is voltak, a Merlin nagyon hiányzik és ki ne ismerkedett volna meg legalább egy vagy két alkalommal a bazilika előtti lépcsővel? A jó technot keményen kínáló egységeket mind nagyon szeretem, de mára egy kicsit nyugisabbra véve a formát olykor a halászbástyának és egyéb flash helyeknek jó társasággal is nagyon örülök - főleg szép időben. Összességében nagyon jó kapcsolatban vagyunk Budapesttel, büdösen és koszosan, dugóstól, a BKK-val együtt is nagyon csípem. Mikor utazunk különös módon akkor villanyozódom fel igazán amikor jöhetünk végre HAZA!

adam_1.jpg
VASZIL ÁDÁM

Mi a legfontosabb dolog, amit a divattól kaptál?

Saját, jellegzetes stílust, magabiztosságot és természetesen a kreativitásomat is növelte.

Számodra mit jelent a STUDIO CSALAR részének lenni? Mi a te szuperhős tulajdonságod a csapatban?

Nagyon jó egy olyan csapathoz tartozni, ahol mindannyian egy célt szolgálunk. Kreatív és ambiciózus emberek kis csoportja. Az én szuperhős tulajdonságom, hogy megörökítem fénykép formájában egy-egy projekt vagy esemény pillanatait, illetve végeredményét. Természetesen saját kreativitásomat és ötleteimet is hozzáadva.

Mi az eddigi legnagyobb élményed, ami a munkád során ért?

Mindig nagy élményként élem meg azokat a pillanatokat, amikor elismeri valaki a munkám.

Mi a legfontosabb tanács, amit adnál valakinek, aki a divatszakmában szeretne karriert?

Légy elszánt, szívből csináld, alakíts ki kapcsolatokat!

Hogy írnád le a saját stílusodat?

Bad Boy. A személyiségemről van szó, akkor ez a kifejezés jut eszembe. Ha az öltözködési stílusról van szó, nem igazán szeretek világos vagy színes dolgokat felvenni. Dominál nálam a fekete, szürke, khaki vagy méregzöld, esetleg fehér.

Ki a kedvenc terveződ, és miért?

Talán Kanye West, mert közel áll hozzám a stílus amit képvisel. Bár, hogy őszinte legyek, nem ismerek sok tervezőt.

Mit gondolsz Budapestről? Milyen a kapcsolatod vele? Vannak kedvenc helyeid? Ha igen, mik, és miért pont azok?

Imádom Budapestet! Gyönyörű és élhető város. A kedvenc helyeim a Bazilika környékén található szórakozóhelyek, a Madách téren található kávézók, bárok.

 

csiziattila.png 

CSIZI ATTILA

Mi a legfontosabb dolog, amit a divattól kaptál?

A legfontosabb dolog mindenképpen az inspiráció. Úgy vélem, divat nélkül nem működhet tervezőgrafikai gondolkodás, ami elsősorban az én célom ebben a Csalár családban. Hiszen a divat igen nagy részben meghatározza a grafikai alkotást. A divat folyamatos szem előtt léte végtelen visszatöltődést jelent az abból a tervezőgrafikára fordított inspiráció forrásaként. Azért is fontos számomra a divat, hiszen ebben az életvitelben nagyon sok az alkotói vágy, amiknek első feladatuk a reprezentáció. A grafikusok alkotásait, valamint annak üzeneit hordozzák, és bármikor szemben jöhet velünk az utcán sétálva. Ezáltal az emberek bármikor egy váratlan művészettel kerülhetnek szembe, ami a legkülönbözőbb módon inpirálhatja őket. Számomra a divat egy örökké mozgó kiállítás.

Számodra mit jelent a STUDIO CSALAR részének lenni? Mi a te szuperhős tulajdonságod a csapatban?

Mégha nem is tudok repülni, és lézersugarakat lőni a szememből de a STUDIO CSALAR-ban betöltött mindennapi pozícióm alapján talán elmondhatjuk, hogy én vagyok a Grafika Kapitány. Gonosz kis segédem a digitális rajztáblám, és a laptopom, akikkel éjszakánként járjuk a fantázia és a divat világát ezáltal is a monitor fényénél barnulok. A STUDIO CSALAR számomra közel annyi büszkeséget ad, mint Batman-nek miután másnap reggel azzal a tudattal kel, hogy megmentette Gotham-et.

Mi az eddigi legnagyobb élményed, ami a munkád során ért?

Elsősorban egy ilyen hihetetlenül cuki és menő csapatnak a tagja lenni, és ennek változatos és sokoldalú arcaikkal valami rendkívülit alkotni. Még csak most tettem ki a lábam az egyetemből, de máris egy ilyen fantasztikus csapatnak a tagja lehetek pályakezdő grafikusként, ami mindenképp nagy bazsajgással tölt el.

Mi a legfontosabb tanács, amit adnál valakinek, aki a divatszakmában szeretne karriert?

Az hogy sose legyen elégedett magával az ember, és sose érezze úgy, hogy most elég volt ennyi, nincs szükség további fejlődésnek. Elhatározásait a lehetőleg a legközelebbi pillanatban kezdje, mert ha ezt nem teszi meg akkor már nem fog vagy nem úgy fog megvalósulni. Hiszen a divat folyamatosan átalakul és változik, ebben az irányzatban sosincs megállás, és már ez egy alapvető ok az állandó vele együtt mozgásra. Emellett a hozzáállás mellett még nagyon fontosnak tartom a szellemi táplálékot. Én személy szerint a reggeleimet nem tojással és tejjel indítom, hanem menő grafikai és divat oldalak megtekintésével kávét szorongatva.

Hogy írnád le a saját stílusomat?

A stílus mégha másoknál változik is, nálam tulajdonképpen mindig kötött. Ha megváltozna a stílusom azzal én mint, ember is megváltoznék. Az általam követett és szeretett dolgok meghatározzák az egész életem, boldoggá tesznek, és kiegészítenek. Nemcsak kiegészítőnek lehet tekinteni az ember által szeretett dolgokat, hanem egyfajta inpirációnak, és lelki támasznak. Kezdetben szürrealista illusztrációkkal foglalkoztam, amikbe nagyon sok jelentést hordozó dolgot vittem bele. Ez a stílus mára már alkalmazott grafikai munkákkal bővült, aminek az általam képviselt mély és elvontabb kreativitása az alapja.

Ki a kedvenc terveződ, és miért?

Hieronymus Bosch. Munkáit már kiskorom óta csodálom, amikor még nem is gondoltam volna, hogy ezzel a szakmai ágnak szentelem az életem. Bosch-ban legjobban a hihetetlen repezentációs képessége és szimbólikus elméje fogott meg. Egyfajta tükröt tart az emberek felé, figyelmezteti a romlottságra, balgaságra. Képein sokat moralizál és ostorozza az emberiséget. De ahhoz hogy hatást érhessünk el szükségünk van mély dolgokra, amik hatást gyakorolnak az emberekre. Tudom kicsit negatív megjelenítés, de úgy vélem szükséges. A divatnál is ugyanennyire fontos a meghökkentő hatás, és az, hogy egy ruhadarab hordozzon valamilyen üzenetet a világnak vetítve.

Mit gondolsz Budapestről? Milyen a kapcsolatod vele? Vannak kedvenc helyeim? Ha igen, mik, és miért pont azok?

Budapest számomra Csudapest. A lehetőségek “országa”. Annyira sokféle ember, annyira sokféle stílusban fordul meg ott, hogy ez a város mindenképp a legnagyobb ötletek tárházát nyújtva megannyi helyszínnel és csodálatos alkalmakkal. Számomra különösen szerencsés hiszen igen sok a művészeti adottság, helyszín, és esemény, ahol nemcsak új munkákat ismerhetek meg, hanem új embereket is. Ezért is mondhatom el, hogy nagyon nehéz arra a kérdésre válaszolni, hogy melyik is a kedvenc helyem Budapesten, hiszen mindenhol jól érezheti magát könnyen az ember. De mégis ki tudnék emelni egy helyet, amit a kedvencemnek mondhatok. Ez a hely a Keret klub, amit az ember nem is találna meg hiszen annyira beleolvad a pesti épületekbe. Azonban belül egy kellemes antik és klasszikus hangulat uralkodik, ahol hozzám hasonló világú emberek fordulnak meg. Ezért mindenképp otthon érezheti magát még az is aki egyébként személy szerint nem ismer ott másokat. Egyfajta elengedett időutazás a barátokkal.

 

yichengji.png 

YiCheng Ji

Mi a legfontosabb dolog, amit a divattól kaptál?

A divat folyamatosan változik és megújul. Pontosan ezért nekem is folyamatosan fejlődnöm kell! Habár én csak most kóstolok bele ebbe a világba, számomra rendkívül izgalmas, ihlettel és kreativitással teli. Emellett talán a legfontosabb a figyelmesség és nyitottság.

Számodra mit jelent a STUDIO CSALAR részének lenni? Mi a te szuperhős tulajdonságod a csapatban?

Kihívás és tanulás. Szerintem mindenki a saját szakmájában szeretne szuperhős lenni, ezért én a csapatban fodrászként szeretnék kiemelkedőt alkotni, tökéletesíteni a munkámat.

Mi az eddigi legnagyobb élményed, ami a munkád során ért?

Mindenképp a fodrász világbajnokságon való részvétel. Ugyanakkor szintén érdekes tapasztalás volt rájönni, hogy a divatszakmában való érvényesülés teljesen más mint a szalon munka.

Mi a legfontosabb tanács, amit adnál valakinek, aki a divatszakmában szeretne karriert?

Szerénynek maradni és felismerni a körülöttünk lévő lehetőségeket.

Hogy írnád le a saját stílusodat?

Legszívesebben mindennap mast vennek fel. Nagyon nyitott vagyok a trendekre és imádom a különleges sportcipőket.

Ki a kedvenc terveződ, és miért?

Mivel Kínából jöttem, ahol mindenki imádja a designer márkákat, mindez rám is nagy hatással volt. Mindig keresem azokat a különleges darabokat, melyekbe első látásra beleszeretek. Pontosan emiatt nagyon sok márkát imádok, de először mindig a ruhák és kiegészítők külső jegyei fognak meg.

Mit gondolsz Budapestről? Milyen a kapcsolatod vele? Vannak kedvenc helyeid? Ha igen, mik, és miért pont azok?

Budapesten találtam önmagamra igazán, kicsit magam mögött hagyva a tömeget és egyfajta nyomást, szeretek ebben a városban élni, itt vagyok igazán különleges, ráadásul kínaiként nagy lehetőségeket látok az országban. Szeretem Budát, ott van egy plusz elegancia és nyugalom. Amikor a kis utcákban járok olyan érzés tölt el, mintha az összegyűlt fáradtságot és rengeteg gondolatot egyszerre engedném el. Pestet pedig azért szeretem, mert egyszerűen élettel teli.

süti beállítások módosítása