Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

Folyamatos nyüzsgésben - Interjú Ipacs Balázzsal

2017. február 10. - absolut_hu

ipacsbalazs_portre_logozott.jpg

Ipacs Balázs elmondhatja, hogy 19 éves korára megtalálta az álommunkáját – azt, amit igazán szeret. Ráadásul a helyet sem kellett sokáig keresnie, még barbackként került a Bobba, ahol négy éve keveri, shakeli és szolgálja fel a jobbnál jobb italokat. Karaktere jól illik a milliőbe, ami kimondottan laza és egyben barátságos is. Szeret nyüzsögni a városban, de koktélozni inkább hazai pályán, a Bobban koktélozik.

Hogy kezdődött számodra a bartender kaland?

Egy ismerős ajánlott egy lehetőséget körülbelül 5 éve. A Sky Barba kerültem, és ott indult minden. Utána nem sokkal átjöttem a Bobba, és most már négy éve itt vagyok. Végigjártam az utat, természetesen barbackként kezdtem, még itt is az voltam egy ideig. Annyira tetszett ez az egész, hogy úgy éreztem, hogy ez egy hosszútávó dolog lesz, úgyhogy el is kezdtem egy sulit, hogy a tudás mellé legyen papírom is. Közben itt is lehetőséget adtak, hogy tanuljak, fejlődjek, úgyhogy egy idő után már bartenderként dolgozhattam. Talán legjobban az éjszakai élet vonzott ide, ami nem csoda, hiszen 19 évesen kezdtem, és akkor az embernek lételeme a pörgés. Amúgy is az a típus vagyok, aki éjszaka él igazán, hozzám ez az életstílus passzol, úgyhogy nagyon gyorsan megtaláltam a helyemet.

A Bob egy éjszakai bulizós hely. Mennyire tud itt érvényesülni egy koktéllap?

A legtöbbet még mindig a tréningeken lehet kreatívkodni, például amikor az új szezonra készülünk. Legtöbbször tényleg kivételes alkalmakkor tudunk különlegességeket készíteni, mivel Magyarországon nincsenek annyira ráállva az emberek a koktélokra, és még mindig a fröccs és a longdrinkek pörögnek a bulikban. Ennek legfőbb oka a megszokás; az emberek félnek az újdonságoktól, az pedig különösen rosszul érinti őket, hogyha rendelnek egy koktélt, amit már ittak máshol, és nem ugyanúgy készítjük el, ahogy ők megszokták.

Márpedig egy bartender meg szeretné kóstoltatni az italát. Ezt hogy teszi?

Amíg nem indul be az este, sokkal több időnk van foglalkozni a vendégekkel, és ilyenkor mindent meg is teszünk. Amúgy ilyenkor megy is a koktélozás. Az például jellemző, hogy bejön egy brigád, és az elejétől kezdve ugyanazt a koktélt isszák. Ilyenkor egész este ugyanahhoz a bartenderhez járnak vissza. Ez már kialakult.

Érdekel mi Balázs specialitása?

Személy szerint neked mik a kedvenceid?

Én a régi klasszikokat kedvelem. Amúgy kimondottan szeretem ezeket a koktélokat megvariálni, persze megtartva az eredeti jellegüket. Nem szabad túlzásokba esni, tisztelni kell a hagyományt. Van, hogy az alapitalt cserélem ki, máskor a bittereket variálom. Ha elmegyek szórakozni, akkor sosem iszom koktélt, ehhez külön hangulat kell, meg amúgy is itt bőven van rá mód.

Mi számodra a legnagyobb kihívás?

Régen barbackként a bartendereket kellett kiszolgálnom, nem kommunikáltam a vendégekkel. Nehéz volt megszoknom, hogy nemcsak az italon van a hangsúly bartenderként, hanem a vendég is fontos. Bármilyen furcsán is hangzik, addig, amíg nem szokod meg, nem csak fizikailag megterhelő ez a munka, hanem szellemileg is. Folyamatosan figyelni, beszélni, érdeklődni. Persze gyorsan bele lehet rázódni.

Számodra mitől lesz izgalmas egy koktél?

A klasszikus italok azért is szeretem megcsinálni, mert azokat sokszor akár idősebb, tapasztaltabb vendégek kérik. Mondjuk bejön egy jól öltözött úriember. Na, ott van kihívás, hogy megfeleljek.

Mi a négy koktélod?

Az egyik sztenderd választás a Cosmopolitan volt, ami nemcsak alap klasszikus, de szeretik is fogyasztani a vendégek. A Szex és New York annak idején annyira megágyazott neki, hogy a mai napig nem ment ki a divatból. A nő imádják. A Vodka Martinit azért választottam, mert az is egy nagy klasszikus. Megmondom őszintén, én régen nem szerettem, de azt mondják, ahogy idősödsz, úgy kezded megszeretni a száraz jellegű italokat. Most már én is szívesen megiszom. Ezt inkább idősebbek kérik. A másik két koktél a hely specialitása. A Spa-Tini nagyon megy, ez egy uborkás, mentás frissítő ital, a másik, a Bitter Martini a grapefruit miatt gyümölcsös, a Martini Rosatotól pedig lesz egy kis száraz jellege.

ipacsbalazs_koktel_01_werk.png

Mennyire figyeltek arra, hogy éppen milyen szezon van?

Figyeljük, külön ajánlatok vannak télen és nyáron. Nyáron nagyon szeretjük használni a görög- és sárgadinnyét, és nem maradhat ki a bodza sem.

Hogy rakjátok össze az aktuális itallapot?

Bár az itallapunk is alkalmanként változik, a szezonális italok csak a táblán találhatók meg. Az itallapra általában a belső tréningeken készült koktélok kerülnek fel. Úgy is lehet mondani, hogy ez a jutalom, hogy kapható az általad készített koktél. A tréningen nem csapatban dolgozunk, hanem a vezető mindenkinek kiosztja, hogy kinek mi lesz alapitala. Akkor ott helyben kell kitalálnod, hogy mit készítesz el.

Neked hány italod van fent?

Egypár.

Mik a kedvenc összetevőid, amikkel fel szoktad dobni az italaidat?

A szőlő, citromfű, a gyömbér, a grapefruit és a házi bodzaszörp. Persze a hangulatom is befolyásolja, hogy éppen mivel szeretek dolgozni. A tojásfehérjével mindenképpen, mert egyrészt selymes ízt ad az italnak, másrészt pedig lesz egy gyönyörű hab a tetején.

Milyen a kapcsolatod Budapesttel?

19 éves koromban kerültem Budapestre, és nagyon gyorsan megszerettem. Szenzációs az éjszakai élet, minden este van valami, nyáron különösen nem unatkozik az ember. Ha egy kis nyugira vágyom, felmegyek éjszaka a Filozófusok Kertjéhez, és onnan nézem a várost. És ott van még a Városliget, vagy ha kicsit nyüzsögnék, a Deák térre megyek. Ha elindulok szórakozni, akkor is egyik helyről a másikra megyünk a barátaimmal. Ezt szeretem.

süti beállítások módosítása