Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy város a benne élőkben mutatkozik meg igazán

Absolut Budapest

Egyensúlyban Koroknai Klárival

2015. május 18. - absolut_hu

_u2a1532.jpg

Koroknai Klári több, mint tíz éve a saját útját járja a bartenderek férfiuralta világában. És jól érzi magát. Sok helyen láthattuk az elmúlt években szerepelni, versenyeken zsűrizett, és öt évig ajánlhatott koktélokat a Playboy koktélrovatában. Tíz éve egyedül viszi saját projectjét, a Mobilkoktélt rendületlenül, kreatívabbnál kreatívabb ötletekkel előállva. Koktéljait látva pedig egyből egy árnyékos, virágokkal borított lugasba képzeljük magunkat egy nyári délután, ahogy a friss gyümölcsökből készített italt szürcsölgetjük egy izgalmas könyv társaságában.
Hogy kezdődött az egész, mi inspirálja leginkább, vagy éppen mitől lesz egy koktél Koroknai Klári-s? Az interjúból minden kiderül.

Mi vonzott a bartenderkedés felé?
Beleestem ebbe a történetbe. Amikor elkezdtem dolgozni egy szórakozóhelyen, még azt sem tudtam, hogy kell elkészíteni egy vodka tonikot. Aznap este tanítottak meg a kolléganők. Később elmentem egy nagyon jó étterembe dolgozni, ahol viszont már koktélokat is kértek a vendégek. Nem tudtam elkészíteni, nagyon cikinek éreztem, hogy könyvből kell kinéznem. Másnap jelentkeztem egy suliba. A másik ok, hogy nagyon vonzottak az üvegek. Persze nem azért, hogy megigyam, ami bennük van, hiszen nagyon ritkán iszom alkoholt, hanem a látvány, ahogy ott sorakoznak! (nevet) Visszatérve a kezdetekhez, a suli oktatójával másfél éven keresztül jártam rendezvényekre, ahol nagyon sok mindent megtapasztaltam. Később elvégeztem Szőke Szabi Planet One bartender iskoláját, ami egy amerikai stílusú báriskola olasz vendégoktatókkal. Utána kimentem Londonba gyakorolni, hogy magamba szívjam a tudást. Szerencsére jó alapokat kaptam itthon. Londonban egy nagyon jó helyre kerültem a Mayfairen. Arra gondoltam, hogy majd barbackként kezdek, de nagyon hamar előre kerültem, 2 héten belül vezető bartender lettem. Fontos állomás volt még a las vegasi világbajnokság, ahova szurkolni mentem a kollegámnak, mivel együtt találtuk ki a versenyitalt.  Kint úgy döntöttem, hogy maradok egy picit tanulni. Egy hónap után átmentem New Yorkba, ahol rengeteg dolgot láttam, tanultam, és nagyon sok emberrel megismerkedtem. Szó szerint kisfüzettel jártam; írtam, fotóztam, írtam, fotóztam- néztem a technikákat, végül pedig bekerültem New York egyik legmenőbb bárjába, ahol a szakma nagyjaitól tanulhattam.


Milyennek képzelted ezt a világot, és milyennek tapasztaltad meg?
Teljesen úgy képzeltem, mint a Tom Cruise-féle Koktél című filmben. Valahogy az én fejemben is összekapcsolódik a koktél és a tengerpart, és néha el is gondolkozom azon, hogy miért nem ilyen életet választottam. Aztán mindig rájövök, hogy szeretek itthon élni, Budapesten dolgozni. És hogy érzem magam a bartenderek világában? Talán jobb is ez a világ, mint amilyen az álmaimban volt! Fantasztikus, hogy ilyen sok lehetőségem van, hogy világot lássak!

A neved mára összenőtt a Mobilkoktéllal
Kb. 10 éve indítottam a Mobilkoktélt. Az volt a célom a külföldi tapasztalatszerzéssel, hogy aztán itthon kamatoztassam a tudásomat. Nem akartam egy konkrét vendéglátóhelyen dolgozni, hanem saját projektet szerettem volna. A Mobilkoktéllal rendezvényekre települök ki. Egy nagyon hosszú folyamat volt, mire megtaláltam magam ebben, megismertem a piacot. Sokáig például senki sem tudta, hogy ki van mögötte. Ez egy kimondottan férfias szakma, és sokszor nem könnyű nőnek lenni benne, háromszor annyit kell bizonyítani. Pont ezért nem akartam felfedni a kilétemet. Kb. két éve aztán a barátaim unszolására előléptem a hattérből. Már a weboldalamon is látható, hogy nő vagyok (nevet), és kint van a nevem. Tudatosan építem a márkát, ott vagyok a közösségi oldalakon, és napi szinten foglalkozom ezzel a dologgal. Sokat segítettek ebben a visszajelzések!

A Mobilkoktél mellett van még egy fontos és stabil pont az életedben, a Déryné…
Mára a tulajdonossal, Kristóffal (Kovács Kristóf- a szerk.) nagyon jó barátok lettünk. Persze ez is munkakapcsolattal kezdődött. Az elmúlt pár év alatt kiderült, hogy nagyon jól tudunk együtt dolgozni, és ami szerintem kölcsönös, inspiráljuk egymást. A Dérynében cocktail chef vagyok. A limonádéink nagyon népszerűek lettek. Volt már szőllős-bodzás, chili-bodzás, málnás, cseresznyés, görögdinnyés. Koktélban a legnépszerűbb a Spicy Déryné Absolut Citronból , de nagyon szeretik a Cosmonkat, amit szintén Absolut Citronból készítünk. Aztán ott a Bellini és a Testa Rossa, mindkettő szezonális gyümölcsökből. A Dérynében is a kezdetektől figyelek arra, hogy friss alapanyagok kerüljenek az italokba!

Mi a védjegyed?
Nagyon szeretek egyszerű gyümölcsökből és alapanyagokból dolgozni. Egyszerűen kimegyek a piacra vagy a Vásárcsarnokba, és ami van, abból dolgozom. Gyakran használom a blendert, a turmixgépet. Még a versenyekre is azzal mentem annak idején. Az elejétől kezdve kerülöm a szirupokat, friss gyümölcsökből készítem az italaimat.

klari_2_kotel.jpg

Melyik gyümölcsök a kedvenceid?
A málna az egyik kedvencem, a fehérhúsú őszibarackot és a szőlőt is szívesen használom, de nagyon szeretem az almát és a fűszernövényeket.

A több összetevős vagy az egyszerű koktélokat szereted?
Egyértelműen az egyszerűeket, amikben nincs négy-ötféle íz. Fontos, hogy friss alapanyagok legyenek benne, és a díszítést sem szeretem túlzásba vinni. Legyen egyszerű és ízléses.

Mi számodra a kihívás? Mit teszel az állandó fejlődésért?
Ilyen szempontból kényelmes vagyok. Rengeteg lehetőség van, hogy technikailag fejleszd magad, de ez engem sosem érdekelt annyira. Én máshogy közelítem meg ezt az egészet. Nem szoktam hasonlítgatni, lesni, hogy más mit csinál, egyszerűen azt csinálom, amihez kedvem van. Az, hogy a saját vonalamra koncentrálok, és nem érdekel a molekuláris irány, nem jelenti azt, hogy nem fogadok szívesen tanácsokat. Pont ellenkezőleg! A kollégáim a megmondhatói, hogy szabadkezűen tudunk együtt dolgozni, csak nem vagyok az a tipikus bartender, aki a klasszikus italokat készíti. Nekem inkább az a kihívás, hogy kitaláljak egy olyan koncepciót koktélok terén és megjelenésben is, ami illik az adott rendzevényhez, az ott megjelenő színekhez, a hangulathoz. Ez az, ami nagyon megmozgat.

Mi inspirál?
Az utazás, vagy az is, amikor a belvárosban biciklizek. Nagyon szeretem Budapestet! Gyakran nézegetem például az épületeket, közben pedig zenét hallgatok.

Mi volt a legnagyobb külföldi élményed a munkád kapcsán?
Egyszer Dél-Indiában egy esküvőn dolgozhattam 3200 vendéggel. A másik Brazília, ahol úgy kezeltek, mint egy cukorbárót. Fantasztikus volt! Semmiképpen nem hagynám ki az Absolut Ice Bart, az eredeti Ice Hotelben Svédországban. Gyerekkori álmom volt, hogy huskey szánnal mehessek. Ez akkor ott megtörtént. Bevallom, elsírtam magam.

Nem gyakran iszol, de ha mégis, mit?
Nen kérdés, vodka tonikot! Ha van rá lehetőség, uborkával. Nagyon egyszerű vagyok. Ha elmegyek bárhova, nem tesztelem a koktélosokat, nem traktálom őket különleges kérésekkel, a legegyszerűbb vendég vagyok.

Mi az, amit nem iszol meg?
A dobozos narancslevet.

A trendekhez hogy állsz?
A mostani trend, aminek középpontjában a természetesség, a természetközeliség és a letisztultság áll -többek között ezt képviseli a Kinfolk is- pont közel áll hozzám. Annyira, hogy már hat éve is ezt csináltam, amikor még nem volt trend. Persze figyelemmel követem, hogy éppen mik a trendek, és elismerem a hazai bartendereket. Fantasztikus dolgokat csinálnak, de ragaszkodom a saját utamhoz. Nem hiszem, hogy valaha is különleges alapanyagokat fogok használni, inkább az egyszerűekből próbálok különleges dolgokat létrehozni.

Hogy kell elképzelni, amikor új italokat találsz ki?
Ez csakúgy jön. Ne úgy képzeld el, hogy leülök egy asztalhoz, és agyalok, hogy milyen italt készítsek el legközelebb. Ösztönösen működöm a munka terén is.

Mi történik, amikor valaki többrétegű, a szivárvány össze színében pompázó italt rendel tőled?
Volt már ilyenre is példa. Természetesen ilyenkor a megrendelő igényei a legfontosabbak. Ezt akkor sikerként éltem meg. Jó érzés volt, hogy sikerült a kérésnek eleget tenni. Arról nem is beszélve, hogy mekkora időutazás! Megjegyzem, maga az esemény koncepciója is ez volt.

Milyen a tökéletes koktél?
Ami egyensúlyban van. Ennyi.

süti beállítások módosítása